L’Àrea Pública de CCOO admet l’oferta salarial presentada en la Taula General de les administracions públiques, supeditada al tancament d’un acord que contempli la resta de millores de condicions de treball, assumides pel Govern en el marc del diàleg social.

L’àrea pública de CCOO, com a Primer sindicat en l’àmbit de les administracions públiques, ha donat el vistiplau a l’oferta de pujada salarial presentada en el dia d’avui en la taula general, alguna cosa que valora perquè, fins i tot sent insuficient, és la primera vegada que es revisa a l’alça la pujada contemplada en els PGE, que serà d’un del 1.5% addicional amb caràcter retroactiu des de l’u de gener, i que es materialitzarà en una sola paga abans de final d’any, al que s’acompanyarà un acord pluriennal amb una pujada del 9’8% acumulat i un conjunt d’avanços en matèries importantíssimes demandades pel sindicat.

Cal recordar que des del tancament de l’Acord del 2018, amb el Govern de Montoro, les pujades salarials del 0,9% del 2021 i 2% del 2022, van ser imposades pel Govern, sense que s’hagués produït cap negociació. D’aquí ve que CCOO iniciés un procés de mobilització, el punt d’inflexió de la qual ha estat la concentració enfront del Congrés dels Diputats el passat 14 de juliol, i que ha donat com a resultat l’obertura de la taula de diàleg social i el preacord salarial i de condicions de treball que el Govern ha compromès, que es materialitzarà en un nou Acord 2022/2024.

A més dels increments retributius, aquest Acord contempla, entre altres qüestions, el desenvolupament i actualització de l’EBEP, Estatut Marc i Llei de Funció Pública de l’AGE, el canvi normatiu en matèria d’igualtat, la derogació de les retallades imposades en 2012, que contempla, entre altres, la recuperació de drets sindicals, el dret a la negociació col·lectiva, així com el reconeixement dels acords i convenis col·lectius, el 100% d’IT sense condicionament, l’eliminació de restriccions per a la implantació de la Jornada de 35 hores per a totes les administracions públiques, així com la plena aplicació de la classificació professional, la negociació del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, pel que fa a la modernització i digitalització de les administracions públiques, la millora en l’ocupació pública, l’accés, promoció i mobilitat, el desenvolupament en l’àmbit de l’Administració General de l’Estat del Teletreball, la recuperació de la jubilació anticipada parcial de l’EBEP, així com la flexibilització de la taxa de reposició per a recuperar ocupació pública.

Al costat d’aquesta bateria de mesures, es contempla d’una vegada per sempre, el ple reconeixement al sector públic empresarial, el dret a la negociació col·lectiva i l’afectació directa del contingut de l’Acord, així com dos deutes històrics pendents, l’actualització salarial en el servei exterior i la revisió del model de centres penitenciaris.

CCOO valora aquest preacord que s’haurà de tancar en poques setmanes, planificat per al seu desenvolupament, i continuarà treballant per la recuperació de la resta de matèries que encara no s’han pogut aconseguir, com la millora d’havers reguladors de classes passives, la indemnització per residència, o l’aportació als plans de pensions públics, entre altres, que ho farem en la tramitació parlamentària dels PGE 2023, amb els grups parlamentaris.