FSC-CCOO i Ryanair signen un nou acord per a millorar les condicions salarials de les i els tripulants de cabina de passatgers a Espanya

Es reforça així el compromís entre el sector Aeri de FSC-CCOO i Ryanair per als seus tripulants de cabina de passatgers a Espanya, que proporciona increments salarials addicionals i millores en l’estructura salarial per a tots els nivells de tripulants de cabina.

Ryanair, l’aerolínia número u a Espanya i Europa, i el sector Aeri de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO, el major i més representatiu sindicat del país, han signat un nou acord de negociació col·lectiva per a oferir importants millores en els salaris i condicions a les i els tripulants de cabina de Ryanair a Espanya, entre els quals es troben:

• Increments salarials significatius, especialment per als i les tripulants de cabina júnior.
  • Increments salarials anuals regulars durant 3 anys fins a abril de 2025.
  • Més salari fix garantit, en lloc de salari variable
  • Nova estructura salarial amb progressió salarial basada en els anys de servei.
  • Una programació fixa de 5 dies de treball i 3 dies de descans: la millor programació de tripulants de cabina de l’aviació europea.

Amb aquest acord es reforça el compromís entre CCOO i Ryanair per als seus tripulants de cabina de passatgers a Espanya, que proporciona increments salarials addicionals i millores en l’estructura salarial per a tots els nivells de tripulants de cabina, especialment per als tripulants de cabina júnior. Ryanair transporta més de 50 milions de passatgers a l’any cap a/des d’Espanya, generant 14.600 milions d’euros en l’economia espanyola, i més de 300.000 ocupacions en tota Espanya.

Tant CCOO com Ryanair s’han compromès a negociar un conveni col·lectiu complet abans d’octubre de 2023.

El director de Persones de Ryanair, Darrell Hughes, ha afirmat: “Ens complau anunciar aquest nou acord col·lectiu per als nostres tripulants de cabina espanyols amb CCCO, el major i més representatiu sindicat del país. Estem molt orgullosos del dur treball i de l’excepcional servei que presten els nostres tripulants de cabina cada dia a Espanya i ens complau poder treballar amb CCOO per a aconseguir aquestes importants millores en els salaris i condicions dels tripulants de cabina que proporcionaran estabilitat i millores contínues durant els pròxims 3 anys”.

Per part seva, el secretari general del Sector Aeri i Serveis Turístics de FSC-CCOO, Jon Herrera González, ha assenyalat: “Estem molt satisfets per posar a la disposició dels i les tripulants de cabina de Ryanair un nou acord amb l’aerolínia, ja que millora substancialment tant les condicions econòmiques com socials d’aquest col·lectiu a Espanya. Considerem que l’acostament entre CCOO i Ryanair és un gran pas gràcies al qual podrem aconseguir un futur conveni col·lectiu en el qual es facin efectives totes les mesures necessàries per a aconseguir l’estabilitat de les condicions laborals d’aquest col·lectiu”.