Espanya crema: Els bombers forestals no aguanten més la falta de concreció en l’Estatut Bàsic

El passat 25 d’agost el ple del Congrés va aprovar el Reial decret llei 15/2022, d’1 d’agost, pel qual s’aproven mesures urgent en matèria d’Incendis Forestals. Aquesta norma modifica en diversos punts la Llei 43/2003 de muntanyes per a fer front a la situació d’emergència que són els incendis forestals i estableix mesures de canvi organitzatiu i regulador per a les comunitats autònomes.

Des de CCOO, CSIF i UGT entenem que aquesta norma es queda tala. Assistim a com es van filant l’aprovació de diferents textos i continuem amb les nostres reclamacions entorn de l’elaboració d’un autèntic Avantprojecte de Llei per a Estatut de les i els Bombers Forestals davant la falta de concreció per part del Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic i les CCAA.

Exigim un marc que reguli la professió dels qui estem enfrontant-nos a l’emergència que suposen els greus incendis forestals. Enguany ja es cataloga com a catastròfic amb 247.667 hectàrees cremades i amb una xifra terrible de 51 grans incendis Forestals (més de 500 ha. arrasades), que multiplica per quatre totes dues dades de la mitjana del decenni. El nostre país, a més, encapçala la llista dels països comunitaris danyats per les flames: hem aportat el 43% de la superfície afectada en tota Europa, i que el model EFFIS xifra en 296.000 l’hectàrees arrasades.

És per això que des de les tres organitzacions sindicals seguirem vigilants perquè aquest avantprojecte vegi la llum. Així mateix, continuarà el nostre full de ruta entorn d’aquest col·lectiu professional i les accions que l’acompanyen i que ja anunciem el passat 8 de juliol. Seguiran tant els aturs en centres de treball com les mobilitzacions en les diferents comunitats i una gran marxa a Madrid que visibilitzi el sentir del col·lectiu.