El personal de Justícia incrementa les mobilitzacions amb concentracions en els centres de treball de les capitals de província el divendres, 2 de desembre

Després de la concentració davant el Ministeri de Justícia del dia 22 de novembre, els sindicats representatius en l’àmbit de l’Administració de justícia, davant la negativa de la ministra Pilar Llop de negociar els importants canvis en les condicions de treball que suposarà la Llei orgànica d’eficiència organitzativa, han decidit incrementar les mobilitzacions en tots els principals centres de treball de l’Administració de justícia de les capitals de tota Espanya. I ho faran amb concentracions en els centres de treball que tindran lloc demà dia 2 de desembre. Tampoc no descarten la convocatòria de vaga si no s’atenen les seves reivindicacions. A la província de Barcelona es faran simultàniament dos concentracions de 10 a 10,30 h davant de la Ciutat de la Justícia (Gran Via de les Corts Catalanes, 111, l’Hospitalet de Llobregat) i al Palau de la justícia (passeig de Lluís Companys, 14, Barcelona).

Els sindicats convocants exigim la negociació de la Llei d’eficiència organitzativa del servei públic de justícia per garantir les condicions de treball, els centres de destí i les funcions del personal funcionari. Denuncien que el projecte de llei d’eficiència organitzativa no garanteix els actuals centres de destí, ni les retribucions i altres drets laborals, i pot suposar una important reducció de llocs de treball i supressió de serveis que presta l’Administració de justícia.

Segons el parer de CCOO, aquest projecte de llei permet la mobilitat funcional i geogràfica del personal i l’assignació de funcions corresponents a altres centres de treball diferents d’aquell en què s’està destinant. Denunciem que aquesta “mobilitat discrecional” pot ser utilitzada per al control polític de l’Administració de justícia a costa de les retallades de drets dels funcionaris de justícia. Els sindicats denunciem que també s’obre la possibilitat d’imposar noves relacions de llocs de treball sense negociar.

El personal de l’Administració de justícia exigeix, d’altra banda, el desenvolupament i la retribució de la carrera professional, que és un dret reconegut en la Llei orgànica del Poder Judicial des del 2019, però que el Ministeri de Justícia es nega a negociar, a reconèixer i a establir-ne la seva retribució complementària. També s’exigeix la millora de la promoció interna per a la recuperació del 50 % de les places de les ofertes d’ocupació pública per a aquest torn, i es reivindica una convocatòria extraordinària afegida a la convocatòria del torn lliure dels processos d’estabilització. Des de CCOO creiem que  si l’accés pel torn lliure es fa pel sistema de concurs (sense oposició) també la promoció interna ha de fer-se per aquest mateix sistema de concurs de mèrits.

Una altra de les exigències sindicals en aquestes mobilitzacions és la convocatòria de concursos de trasllats amb totes les places vacants, i hem denunciat que moltes d’elles s’oculten a l’accés del personal titular any rere any, sense cap justificació, restringint les expectatives de mobilitat del personal.

Finalment, els treballadors i treballadores de justícia demanden la negociació del reglament i les relacions de llocs de treball del Registre Civil i denuncien que el desplegament dels nous registres civils s’està duent a terme de manera unilateral sense negociació col·lectiva. A més, s’estan assignant arbitràriament noves funcions al personal dels nous registres civils i de les oficines col·laboradores dels jutjats de pau, i que el nou programa informàtic DICIREG incrementa el volum de treball, però no s’estan incrementant en canvi  les plantilles.

Agenda: Concentracions el 2 de desembre

Hora: 10- 10.30

Lloc  Ciutat de la Justícia (Gran Via de les Corts Catalanes, 111, l’Hospitalet de Llobregat) i Palau de la Justícia (passeig de Lluís Companys, 14, Barcelona).