El Ministeri de Justícia convoca al Comitè de vaga per al dimarts 6 de juny

La pressió i l’increment de les mobilitzacions forcen al Ministeri a convocar al comitè de vaga.

No és moment de abaixar la guàrdia, es manté la vaga indefinida i la resta de mesures de pressió anunciades, com a concentracions i assemblees informatives. És la força d’aquestes mobilitzacions la que permetrà al comitè negociar amb tot el suport dels treballadors i treballadores en vaga en la consecució de les seves justes reivindicacions.

Després de les cartes presentades al president i a la vicepresidenta del Govern, l’escrit presentat aquest matí al Ministeri, exigint la urgent i immediata convocatòria per a negociació, i l’anunci realitzat pel comitè en el comunicat emès aquest matí, en el qual informem de l’increment i enduriment de les mobilitzacions, en el qual a més anunciàvem una denúncia davant la Fiscalia del Tribunal Suprem pels incompliments flagrants de la llei de vaga per part dels màxims responsables del Ministeri, aquesta tarda hem rebut convocatòria per a dimarts que ve 6 de juny. El text de la convocatòria és el següent:

Bona tarda:
Es convoca al comitè de vaga a una reunió dimarts que ve dia 6 de juny a les 12.30 hores en la seu del Ministeri de Justícia, c/ Sant Bernardo 45, Biblioteca 2, amb el següent ordre del dia:
.- Tractar assumptes relacionats amb la vaga.
Es prega que confirmin els qui assistiran per a sol·licitar les autoritzacions d’accés a seguretat.
Moltes gràcies i una cordial salutació

Encara que l’ordre del dia és bastant ambigu i no deixa massa marge per a esperar una cosa significativa, des del comitè de vaga confiem que el Ministeri deixi d’actuar de la forma irresponsable en què ho fa des de fa gairebé dos mesos, i que abandoni d’una vegada la seva actitud de pinxo i de menyspreu no sols als 45.000 funcionaris i funcionàries de l’Administració de Justícia de Cossos Generals i Especials, sinó el mateix servei públic que ja està col·lapsat i en un autèntic abisme del qual no sortirà en anys.

Des del Comitè de Vaga exigim al Ministeri que vingui a la reunió amb una proposta econòmica que satisfaci les demandes dels milers de treballadors i treballadores que porten més de mes i mig reclamant el reconeixement al treball que exercim cada dia en els jutjats, tribunals i fiscalies, abandonant amb això l’actitud classista que ve demostrant des de fa mesos.

Aconseguida ja la paralització de la LOEO en haver aconseguit retardar la seva tramitació, de manera que no ha pogut ser aprovada abans de la dissolució de les Corts, és el moment d’aconseguir la resta d’objectius plantejats en les mobilitzacions. Si el Ministeri es nega a assumir les nostres justes reivindicacions, el conflicte s’agreujarà i les mobilitzacions, tal com anunciem aquest matí, s’intensificaran.
A Barcelona se celebrarà una concentració i assemblea aquest divendres dia 2 de juny d’11 a 12 del matí a la Ciutat de la Justícia en Gran Via de les Corts Catalans, 111. La setmana pròxima hi ha programades concentracions cada dia.