Des de CCOO denunciem l’increment de la inseguretat i agressions en els aparcaments públics de la ciutat de Barcelona

CCOO denúncia una nova agressió a una persona treballadora. Aquesta vegada , la víctima pertanyia a una empresa externa de neteja en  l’aparcament Municipal del Fòrum. La víctima va ser colpejada i arrossegada pel sòl. Afortunadament, unes persones van presenciar els fets i van anar a socórrer-la per impedir el que podia haver acabat en tragèdia.

La direcció de BSM, l’empresa pública de l’Ajuntament de Barcelona, ha de prendre mesures urgents respecte a l’última agressió. CCOO exigeix a l’empresa que actuï amb responsabilitat i garanteixi la seguretat de les persones usuàries, així com de tots els treballadors i treballadores, independentment que es tractin de contractats directes o de personal d’una empresa subcontractada.

És incomprensible que un aparcament municipal com el Fòrum, el més gran de BSM, estigui permanentment sense vigilància de seguretat, ni personal de l’aparcament. La setmana passada, les instal·lacions van estar 48 hores sense llum i els abonats van haver d’aparcar els vehicles en completa foscor, amb el perill d’agressió, accidents i inseguretat que això comporta. Contínuament es produeixen robatoris d’automòbils, pàrquings amb assistència en remot, amb càmeres avariades, absència de personal, etc. Aquesta és la tònica general que impera en els aparcaments públics de la ciutat.

Des de CCOO hem instat en repetides ocasions la compareixença del responsable de seguretat de BSM, el qual no ha donat mai explicacions. La direcció i el servei de prevenció de l’empresa, davant les nostres demandes, no ha mogut un dit perquè aquest “responsable” ens doni respostes  i solucions. Aquesta direcció, amb el seu silenci, reafirma el poc que li importa la integritat de les persones treballadores i usuàries, i la seva seguretat.

Des de CCOO fa temps que denunciem el deteriorament i l’abandonament dels aparcaments i la preocupant falta de personal i els problemes de càrrega de treball i seguretat que aquesta política empresarial de baix cost provoca, però la direcció mira per a un altre costat. Ens preguntem quants robatoris i agressions han d’ocórrer perquè hi posin solució.

No podem acceptar que la direcció s’amagui darrere dels arguments d’inseguretat ciutadana i que deixi en mans exclusives de la seguretat pública (Guàrdia Urbana i Mossos) la protecció i la salut de les persones treballadores i usuàries a l’interior dels establiments públics.