Convoquem concentracions a PortAventura per exigir una pujada salarial i millores en les condicions laborals

El 20 de juliol la plantilla està cridada a concentrar-se, davant la càrrega de treball desmesurada i la congelació dels salaris

La Secció Sindical de CCOO a PortAventura, que aplega més de 2.000 persones treballadores, convoca, el dia 20 de juliol, la plantilla a participar en diverses concentracions de 10 minuts a partir de les 8.30 h fins a les 10.30 h, dins les instal·lacions, davant de l’edifici 111, per exigir a l’empresa una pujada salarial i millors condicions de treball.

Durant l’any 2020 a causa de la pandèmia i a la greu situació que aquesta va generar al parc temàtic, PortAventura va proposar al comitè d’empresa de pactar una congelació salarial per als anys 2020, 2021 i 2022. Aquesta temporada, l’empresa ja ha normalitzat la seva activitat i obté uns beneficis iguals o superiors que abans de la pandèmia.

La càrrega de treball desmesurada que afrontem els treballadors i treballadores del parc temàtic i hotels, per manca de personal, la inflació desbocada i la congelació salarial que patim, han portat a la secció sindical de CCOO a exigir un retorn per part de l’empresa i que aquesta incrementi el salari a tots els treballadors i treballadores. Si bé l’empresa ha estimat com a raonable aquesta petició, la pujada encara no s’ha fet efectiva i des de CCOO demanem que si la intenció de PortAventura és fer-la, que la faci ja, perquè la situació ho requereix.

De la mateixa manera que en un acte de responsabilitat els representants dels treballadors i treballadores van acordar en uns moments dramàtics, tant per l’empresa com per als treballadors, l’esmentada congelació, ara és el moment que l’empresa reverteixi allò que ja no té cap sentit i faci un gest cap al seu personal perquè aquest no perdi més poder adquisitiu.

Amb aquestes aturades de 10 minuts, CCOO pretenem visibilitzar aquesta injusta situació i aconseguir una pujada salarial i millors condicions de treball.

CCOO informa que aquest és un primer pas, però no el darrer, per assolir les millores proposades i que l’esforç dels treballadors i treballadores de PortAventura es vegi compensat. Pels motius exposats demanem tot el suport possible dels treballadors i treballadores perquè tots i totes puguem sortir-hi guanyant, no només l’empresa, en una temporada que està sent especialment dura.