CCOO reprova la manca de resposta de les empreses del grup Aena sobre la recuperació de la productivitat

Hi haurà convocatòria de vaga per Nadal i el primer trimestre de l’any que ve (inclosa Setmana Santa) als aeroports i centres de control

Des de CCOO del grup Aena informem que portem mesos sol·licitant la recuperació de la paga de productivitat a les empreses del grup que, excepte l’any de pandèmia, anem percebent des de fa anys. El trànsit aeri ha recuperat nivells de l’any 2019 (any rècord) i en alguns aeroports els ha superat. El repartiment de dividends als accionistes privats també està autoritzat i i els treballadors i treballadores del grup Aena (Aena, Enaire i Aeroport Internacional Regió de Múrcia) exigim, per tant, la recuperació del que ens correspon.

Malgrat les bones paraules de les empreses del grup i del Ministeri de Transports, el retard per arribar a l’acord està produint molta intranquil·litat als treballadors i als sindicats presents en la taula de negociació.
Ja vam informar al novembre les empreses i el ministeri de la possibilitat d’una convocatòria de vaga al pont de desembre, que no hem realitzat per la paraula rebuda del mateix Ministeri de Transports de solucionar el problema, la qual cosa continua sense fer-se.

No permetrem que aquesta resposta es continuï demorant i informem que registrarem al Ministeri de Treball una convocatòria de vaga per a tot l’Estat per a les pròximes festes nadalenques, que continuarà durant el primer trimestre del pròxim any, inclosa Setmana Santa, si el conflicte no es resol aviat.

Els primers dies de vaga previstos són:
– 22, 23, 30 i 31 de desembre del 2022
– 6 i 8 de gener del 2023

Des de CCOO considerem que hem estat molt pacients, i que el nivell d’indignació dels més de 10.000 treballadores i treballadors del grup creix cada dia que es demora la resposta, per la qual cosa no continuarem permetent una situació d’incertesa i el silenci com a resposta.