CCOO lamenta la mort de Miguel Tomás Romero un referent sindical al món del Taxi

La tarda del 24 de febrer va morir el company Miguel Tomás Romero, un dels referents sindicals més important en la lluita del sector del Taxi. Va iniciar la seva vida laboral al món del taxi l’any 1972 primer com a assalariat i després com a arrendatari d’una llicència. Aquell mateix any, Miguel va començar la seva lluita sindical al sector sota el lema “El taxi para quien lo trabaja”.

Fruit d’aquelles primeres lluites, l’any 1974 va formar, juntament amb dos companys més, una comissió per a reclamar les llicències com a arrendataris; després de diverses negociacions es va aconseguir una ampliació de 150 llicències a l’àrea de Barcelona.

L’any 1977 amb l’arribada de la democràcia, el sindicat del Taxi de Catalunya (STAC) és legalitzat, i és escollit Secretari General, i reelegit cada quatre anys fins al 2009. Gràcies al seu treball l’STAC es va estendre per tota Catalunya i van ser durant molts anys la principal força representativa del sector.

La lluita del Miquel es va estendre per tota Espanya i en 1980 va impulsar la creació de la Confederació del Taxi d’Espanya (CTE) on va ser elegit president de la mateixa fins a l’any 2005.

També aconsegueix estendre la lluita per tota Europa. Al 1989 va representar a la CTE en el Congrés constituent de la Confederació Europea del Taxi (CET) en Lyón (França) i va ser triat membre de la seva executiva. Al 1994 és escollit president de la CET a un Congrés a San Sebastian.

Impulsor de reformes fiscals tan importants com l’actual sistema fiscal del Taxi i l’exenció del impost sobre béns immaterials en la venda de la llicència per malaltia o jubilació.

El sindicalisme del taxi perd un dels seus dirigents més històrics, actius i defensors del sector. El nostre més sentit condol als seus familiars. Que la terra et sigui lleu, fins sempre.