CCOO i UGT reclamem un nou Acord al Ministeri d’Hisenda i Funció Pública que garanteixi els salaris, igualtat, ocupació i drets

Avui 23 de juny, dia internacional dels Serveis Públics, els sindicats majoritaris de la funció pública, insten la Sra. Montero a l’obertura de la
negociació d’un nou acord pluriennal on els elements essencials girin entorn de la garantia del poder adquisitiu, augment de les plantilles, més i millors condicions de treball.

UGT i CCOO insisteixen que anem tard en una negociació que degué començar fa mesos. Són moltes les matèries pendents, a més de salaris i ocupació, és necessari un canvi en les polítiques d’accés, promoció i carrera professional, la qual cosa deriva en una millora substancial de l’EBEP, de l’Acord marc i altres normatives d’aplicació, que han de plasmar-se en un Acord i que hauria d’estar tancat abans d’aprovar l’Avantprojecte de Pressupostos del 2023.

En aquest sentit, davant la pèrdua de poder adquisitiu, resulta imprescindible la revisió dels salaris d’aquest any 2022, ja que la pujada del 2% imposada en els pressupostos ha quedat del tot desfasada, al que caldrà afegir actualitzacions de determinats complements i revisions salarials per a alguns sectors, com en el Servei Exterior, entre altres.

De la mateixa manera tots dos sindicats exigim la derogació de la totalitat de retallades que sofrim les empleades i els empleats públics amb l’excusa de contenció de la despesa pública amb la crisi del 2008, per a recuperar drets que mai degueren ser eliminats.

Els Serveis públics han resultat ser l’eina essencial per a la defensa dels drets de la ciutadania, per a això, és imprescindible que les persones que ho presten, més de tres milions d’empleades i empleats públics, tinguin dignes condicions salarials i de treball.