CCOO i UGT acorden en assemblea de delegats i delegades desbloquejar per la via del conflicte la negociació del conveni d’empreses d’activitat esportiva i d’oci

Avui CCOO FSC i FeSMC-UGT hem acordat encaminar la via del conflicte contra el plantejament absolutament insuficient de la patronal de les empreses privades que gestionen equipaments i serveis públics, i que afecten l’activitat esportiva i d’oci. En un assemblea massiva, els delegats i delegades adscrites al conveni del sector hem debatut les diferents posicions sindicals i hem arribat a la conclusió que el conflicte és l’única via per contraposar al plantejament intransigent i molt pobre a escala salarial de la patronal.

Des de CCOO i UGT creiem que els increments salarials proposats per la patronal són del tot insuficients tenint en compte la desbocada inflació que estem patint. D’altra banda, reclamem una clàusula de revisió al conveni que impedeixi la pèrdua de poder adquisitiu. Els sindicats reclamem que suprimeixi del conveni la clàusula de compensació i absorció que les empreses utilitzen per congelar el sou dels treballadors i treballadores, que en alguns casos fins i tot han vist el seu salari congelat durant més d’una dècada.

Des dels sindicats comencem a treballar en el full de ruta emanat de l’assemblea sindical. El posicionament de CCOO i FeSMC-UGT és clar:

1. Centrar la lluita del conveni sectorial en matèria econòmica.
  2. En aquest sentit, presentar una proposta definitiva que englobi un increment salarial que impedeixi la pèrdua de poder adquisitiu en el context d’inflació en què ens trobem  i que, a més, no prevegi la possibilitat de compensar i absorbir cap grup professional.
  3. Preparar un calendari de mobilitzacions durant al mes de novembre amb la finalitat de lluitar per aquest objectiu.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26  d’octubre  de 2022