CCOO denuncia la vulneració de drets laborals i sindicals d’Easy Jet Handling

Amb més afectació a les persones que porten més temps a l’empresa

Aprofitant-se de la situació provocada per la COVID-19 i en plena vigència d’un ERTO per força major, Easy Jet Handlind està intentant reduir costos salarials, no només amb els generats pel propi expedient, sinó amb una política d’acomiadaments puntuals que, a la pràctica, s’està convertint en un ERO encobert d’extinció de contractes. Així s’estalvien la negociació corresponent amb la representació sindical i altres requisits legals.

El personal amb més antiguitat i de més cost salarial és el que concentra la majoria dels acomiadaments. El clar objectiu dels gestors Easy Jet Handling a Barcelona és reduir la despesa a compte de salaris i condicions de treball. Així pretenen competir en millors condicions davant la propera adjudicació del servei de handling i poder substituir aquest personal amb nous contractes de menor cost per a l’empresa.

Davant l’oposició de CCOO a aquestes mesures, l’empresa ha iniciat una campanya de persecució dels representants d’aquest sindicat, i està fent el que és possible i impossible perquè CCOO no obtingui representació en el procés electoral que actualment està en marxa al centre de treball de Barcelona. Han arribat a acomiadar la persona que encapçalava llista d’aquest sindicat, un cop presentada la candidatura.

Malgrat tot, CCOO ha mantingut la feina en el procés electoral. Com a resposta, Easy Jet ha realitzat fortes pressions als membres de la Mesa electoral, aconseguint que aquesta adoptés la insòlita mesura d’anul·lar la candidatura del sindicat, malgrat que ja havia estat aprovada inicialment per tots els membres de la Mesa. El sorprenent argument utilitzat va ser que president no va saber que es va presentar la mateixa en el moment del lliurament.

CCOO s’enfrontarà amb aquestes actuacions empresarials, impròpies d’un estat democràtic de dret de la UE. La primera força social de Catalunya i de l’Estat espanyol donarà suport sindicalment i legalment tots els treballadors/es acomiadats/des, bolcant-se per permetre unes eleccions democràtiques a Easy Jet Handling i per obtenir un bon resultat de la llista de CCOO. Serà la millor manera de defensar, encara amb més força, els drets laborals a aquest centre de treball.