CCOO convoca una concentració a l’aeroport de Barcelona – El Prat davant la persecució sindical a Hertz

Des de CCOO considerem que Hertz Barcelona està desenvolupant una campanya contra els drets laborals, que s’ha centrat amb especial virulència en la persona de la presidenta del Comitè d’Empresa de Hertz – El Prat, que, a més, forma part de la comissió negociadora del conveni estatal de l’empresa. HERTZ Barcelona empresa ha comunicat l’obertura de l’expedient com a conseqüència de la resolució d’un expedient d’investigació intern. Creiem que aquest expedient d’investigació s’ha estat fet de manera irregular i sense garanties. L’expedient ve, a més, acompanyat de tota mena d’atacs a la companya, fins i tot en l’àmbit personal.

CCOO, a escala estatal, ha demanat una reunió amb la direcció de l’empresa per abordar la situació. Aquesta reunió de moment ha estat rebutjada i això ens aboca a haver d’iniciar una campanya de mobilització contra la seva actitud antisindical.

Aquesta campanya de pressió i fustigació contra la representació sindical de CCOO s’origina principalment per l’oposició decidida del nostre sindicat el mes de setembre de l’any passat a l’aplicació d’un ERE a la plantilla per reduir costos empresarials, amb l’excusa de la COVID-19, la caiguda del turisme i l’inici de la temporada baixa. Aquest ERE va reduir molt la plantilla de l’empresa, quan aquesta podia haver aplicat un ERTO, una mesura temporal que no implicava la reducció d’ocupació.

Les dades donen la raó al sindicat, i l’empresa, durant el primer trimestre del 2022 –és a dir, pocs mesos després d’aplicar l’ERE-  aconsegueix uns beneficis rècord de 426 milions de dòlars i un increment de la facturació del 40 %, en bona part també a conseqüència de l’increment d’activitat de la filial de baix cost del grup, Firefly, empresa que compta amb unes condicions de treball pitjors per als treballadors i treballadores.

Per tot plegat, divendres 10 de juny CCOO convoca una concentració de protesta a l’aeroport de Barcelona – El Prat, Terminal 1, “arribades” (La Placeta), de 10 a 12 hores. Es tracta de la primera de les mesures que tenim previstes aplicar si l’empresa no canvia d’actitud.