Agenda Fundació Cipriano García

Image
Vídeo de l’acte del 30è aniversari FCG CCOO de Catalunya va celebrar, el passat 21 de novembre, els 30 anys de la Fundació Cipriano García amb un debat sobre el nou contracte social en el qual el secretari general de la Confederació Sindical de CCOO, Unai Sordo, va debatre amb la sociòloga i professora de la UAB, Sara Moreno, i el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, sobre el paper dels sindicats davant del repte d’un nou contracte social.
 Més informació
Descompte per afiliats a CCOO La Lola. Memorias de una mujer republicana Entre el dimecres 30 de novembre i el diumenge 4 de desembre. Dirigida i firmada pel dramaturg Iván Campillo i interpretada per Mireia Clemente, l’obra representa el viatge de vida de Dolores González Nicolás, des del seu poble natal El Puntal (Múrcia), passant pel Burgos, Santander, fins arribar a Barcelona.Codi promocional: CCOO
 Més informació
Presentació del llibreApuntes sobre el movimiento obrero 29 de novembre, 18.30 hEspai AssembleaCCOO de CatalunyaVia Laietana, 16, Barcelona Presentació del llibre “Apuntes sobre el movimiento obrero”, de Marcelino Camacho, amb la participació de Yenia Camacho, filla de Marcelino Camacho i Josefina Samper, Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya. Presenta l’acte Edu Navarro, secretari general del PSUC Viu.
Image
Vídeo de la presentació del llibreSeñoritos, viajeros y periodistas. Miradas sobre la Andalucía del siglo XX Durant el seu darrer any amb nosaltres, Javier Aristu va dedicar temps i energia a reflexionar i a escriure aquest text, una bella herència, amb les últimes inquietuds, les últimes preguntes: de què parlem avui quan parlem d’Andalusia? Amb l’escriptor Jordi Amat, l’exsecretari general de CCOO de Catalunya José Luís López Bulla, la secretària general de CCOO d’Andalusia Nuria López i el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco. Presenta Dolors Llobet, secretaria d’Estudis, Cultura i Memòria de CCOO de Catalunya.
 Més informació
ImageVídeo de la presentació del llibreProceso 1001. El franquismo contra Comisiones Obreras La dictadura franquista va ser feroçment classista. Va perseguir i reprimir sense treva tota l’expressió organitzada de la classe treballadora, com va ser el cas de les comissions obreres. A més, va concebre el conflicte laboral com un problema d’ordre públic, per la qual cosa qualsevol reclamació de drets laborals es convertia en un atac a l’Estat i, per tant, al règim. Amb l’autora, historiadora i arxivera de la Fundación 1º de Mayo, Mayka Muñoz, l’exdirigent de CCOO Nicolás Sartorius i el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, amb lectura històrica dramatitzada a càrrec de Esteve Bosch (veu), José Antonio Rodríguez (violí) i la col·laboració de Lalo Plata.
Image
Vídeo del diàleg al voltant deEl paper dels poders de l’Estat i l’elit econòmica en el procés independentista Amb la periodista i directora adjunta de La Vanguardia Lola García, autora de El Muro, del periodista i subdirector d’economia del mateix diari Manel Pérez, autor de La burguesía catalana, i del secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, moderat pel director de la Fundació Cipriano García, Marc Andreu.

Image
Vídeo de la presentació del llibre Carta a un republicano español. La revuelta catalana. Unos meses que estremecieron a España
Vivim en una democràcia? És això un Estat de Dret? No hi ha cap país perfecte, que ho sigui democràticament al cent per cent. Però la democràcia no es conquereix una vegada i ja està, no es té una vegada del tot i dura per sempre. Es pot tenir una mica, limitadament, o molt. Tot i que es pot perdre en qualsevol moment. Tot, o només una part. Són moltíssimes les evidències que està en joc el nostre futur. Estem en perill! Amb la participació de Jordi Serrano Blanquer, autor i rector de la UPEC. Presenta Adelina Escandell i Grases, mestra jubilada, senadora d’Esquerra Republicana – Sobiranistes per designació del Parlament de Catalunya