Agenda d’activitats de la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya

Image
31a escola d’estiu de CCOO de Catalunya: ‘Guanyar democràcia a l’empresa’12-13 de juliol Sota el lema Guanyar democràcia a l’empresa, la 31 Escola d’Estiu de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya vol contribuir a reflexionar sobre aquest repte amb un programa que inclou ponents qualificats del món acadèmic i sindical. La renovada seu de CCOO al Baix Llobregat, a Cornellà, és l’escenari escollit per a acollir aquestes jornades, el 12 i 13 de juliol del 2022. Les diferents formes de participació dels treballadors i treballadores a l’empresa, els canvis normatius plantejats darrerament, la necessària intervenció amb mesures d’igualtat de gènere i el control democràtic de les dades i algoritmes en un món del treball cada cop més digitalitzat són aspectes que, al costat de diferents experiències sindicals, mereixen un parell de dies d’anàlisi en profunditat. Esperem que, així, tinguem més eines per fer que, d’una vegada per totes, la democràcia entri a les empreses.   Més informació
IV Col·loqui Internacional sobre Violència Política al Segle XX La seu nacional de CCOO de Catalunya va acollir el 16 i 17 de juny el IV Col·loqui Internacional sobre Violència Política al Segle XX, organitzat pel Centre d’Estudis sobre Dictadures i Democràcies (CEDID) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en col·laboració amb la Fundació Cipriano García, el Memorial Democràtic i l’Ajuntament de Barcelona.  La sessió inaugural, celebrada el 15 de juny al Born Centre de Cultura i Memòria, va comptar amb la participació del regidor de Memòria Democràtica, Jordi Rabassa, el director del Memorial Democràtic, Vicenç Villatoro, i el director de la Fundació Cipriano García, Marc Andreu, que van situar el debat sobre la memòria històrica i les insuficiències del seu tractament al nostre país al centre de la reflexió. Després, van aprofundir en aquest mateix debat en una taula rodona amb l’historiador de la UAB Xavier Domènech, l’advocada d’Irídia i de l’Ateneu de Memòria Popular Sònia Olivella i el president de l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, Carles Vallejo.  Més informació
Descompte teatre per afiliats “En Bangkok también hay ratas” Teatre del RavalDues úniques setmanes del 1 al 10 de Juliol. L’espectacle sobre les lluites veïnals de les dones als barris obrers de Barcelona als 60 i 70 que va guanyar el primer premi La Filadora 2021 ara arriba al Teatre del Raval de Barcelona. Es tracta d’una obra audiovisual que combina escenes de teatre amb projeccions de testimonis reals, imatges d’època, cançons, música i humor. Acompanyem “la Rosi” i “la Mari” que arriben amb “el tren Sevillano”, passen pel barraquisme de la Perona, protagonitzen el naixement de les associacions veïnals i lluiten per aconseguir millores als seus barris. Donem veu a totes aquelles dones lluitadores. Sense el seu esforç mai no hagués estat possible fer de les zones més oblidades de la ciutat uns barris habitables. El preu de l’entrada al teatre és de 19 €, però per tots els afiliats a CCOO només serà de 14€ presentant aquesta promoció al mòbil o identificant-vos a l’entrada. O bé si compreu l’entrada al web del Teatre https://www.teatredelraval.com/,  per tenir el descompte haureu de posar el codi: Bangkok.
Image
XVIII Jornades UPEC: ‘Sota el present sempre hi ha el futur’29, 30 de juny i 1 de juliol La XVIII edició de la UPEC ja està ben a punt! L’argamassa temàtica d’aquestes divuitena Universitat Progressista d’Estiu de Catalunya serà la possibilitat del pensament utòpic, la opció d’obrir nous horitzons en aquest “No future” neoliberal. Abordarem qüestions que poden semblar distants entre si, però que les uneix l’argamassa d’aquesta aposta pel futur faci fred, plogui o nevi. Comptarem amb persones com Marc Giró, Sergi Raventós, Layla Martínez, Juana Dolores, o Héctor Tejero—entre d’altres— sobre temes que pivotaran entorn a la utopia en relació a l’economia, la imaginació política i com obrir nous horitzons, la catalanitat al segle XXI o la qüestió de futur per excel·lència del nostre present com és la crisi ecològica i energètica. Més informació

Image
Debat: “Millorar el debat democràtic: del diagnòstic a la proposta” El primer acte públic organitzat per les fundacions impulsores del manifest “Millorar el debat públic és enfortir la qualitat de la democràcia”, va servir per posar sobre la taula algunes propostes en favor d’un debat públic més respectuós amb les idees i els arguments dels altres, lluny del llenguatge agressiu, les falsedats o els insults que massa sovint imperen en l’opinió pública, en els mitjans i les xarxes socials. Sota el títol “Millorar el debat democràtic: del diagnòstic a la proposta”, el debat celebrat al CaixaForum Macaya va reunir a tres experts: Eva Anduiza, professora de ciències polítiques a la UAB, Roger Palà, periodista i soci fundador del mitjà digital Crític, Joan Rodríguez Teruel, professor de ciències polítiques a la Universitat de València. Més informació
Image
Premis de poesia de CCOO de Catalunya, 2022 CCOOultura, l’àmbit de Cultura de CCOO de Catalunya, convoca els seus premis de poesia, en les seves diferents modalitats: 32è Premi Miquel Martí i Pol en llengua catalana, el 25è Premi José María Valverde en llengua castellana, i el 22è Premi Memorial José López García per a persones afiliades (en català o castellà).El termini de presentació de poemes es tanca el dia 30 de juny de 2022.  Més informació

Image
Presentació de l’exposició “Memòria futura. L’arxiu de l’Associació Catalana d’Ex-presos Polítics del  Franquisme”
El 2021, l’ACEPF va acordar cedir el seu fons documental a l’Arxiu Històric de CCOO de  Catalunya amb l’objectiu d’assegurar la preservació i catalogació d’aquest patrimoni i,  alhora, facilitar el seu accés a la ciutadania. La Fundació Cipriano García, que gestiona  l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, ha catalogat aquest fons i l’incorpora al seu  catàleg, referent en l’àmbit de la història social del moviment obrer i d’altres moviments socials durant el període franquista i la transició política a la democràcia a Espanya. Els documents històrics de l’ACEPF resten catalogats i oberts a la consulta. Forma part  d’aquest fons la documentació generada i rebuda per l’entitat en el transcurs de la seva activitat com a associació, així com les aportacions de documents particulars de molts dels socis i sòcies de l’entitat.