Accions de protesta a ADIF per la degradació del servei ferroviari

Concentració dilluns 14 de febrer, a les 11 h, a l’Estació de Sants i aturades parcials en horari nocturn del col·lectiu de manteniment d’infraestructura a Girona, Tarragona i Barcelona

L’alarmant manca de personal a tots els col·lectius d’Adif (manteniment de la infraestructura, circulació, serveis logístics, estacions…), extensiu a Renfe (maquinistes, interventors, tallers…), genera actuacions molt agressives de l’empresa per pal·liar aquesta situació tan degradada. Davant d’aquest escenari el Comité d’Empresa d’ADIF convoca concentració el proper dilluns 14 de febrer, a les 11 hores, a l’entrada de l’estació de Sants.

Després del compromís per part d’Adif d’establir canals de negociació per determinar nous models de producció que permetin complir els compromisos que Adif té encomanats, emparats per l’actual normativa laboral, ens trobem en canvi amb multitud de mesures organitzatives mitjançant les quals s’imposen a l’àmbit de Catalunya accions no negociades. Amb elles l’empresa pretén avançar els seus plans de reorganització de personal i funcions, en detriment de la plantilla i del servei ferroviari.

És important destacar la manca de previsió de l’empresa per cobrir els llocs del personal que, una vegada superada la seva vida laboral, opten legítimament a la jubilació, oferint un nombre ridícul de places a les ofertes d’ocupació pública que en cap cas no cobreixen les necessitats reals per oferir un servei ferroviari correcte a tota la ciutadania catalana. Més aviat sembla que l’objectiu és arribar a la desfeta total per poder justificar l’esperit liberalitzador mitjançant l’externalització dels treballs. En el cas concret del manteniment de la infraestructura, això es fa a través de licitacions del treball realitzat fins ara amb mitjans propis, que tenen possibles conseqüències per a la seguretat a les instal·lacions ferroviàries i que suposen sobrecostos que sufraguem entre tots i totes les ciutadanes.

Tot això està suposant un deteriorament en la qualitat del servei ferroviari a causa de la deslocalització dels equips de treball d’Adif i els temps de resposta davant les incidències, fet que es tradueix massa freqüentment en retards o supressió de trens que afecten directament les persones usuàries del tren.

Davant l’incompliment per part d’Adif de la negociació acordada i la imposició de mesures organitzatives, que considerem no donen solució als veritables problemes, els sindicats que tenim la representació sindical dels treballadors i treballadores d’Adif-Catalunya, plantegem aquesta concentració de manera unànime per fer visible el problema.

Així mateix, s’han convocat ATURADES PARCIALS, en horari nocturn, per al col·lectiu de manteniment de la infraestructura a Girona, Tarragona i Barcelona, amb els objectius de fer arribar a la ciutadania la situació real, revertir la situació, i continuar amb la defensa dels llocs de treball, les condicions laborals i les millores del servei ferroviari.