Declaració de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya, davant els episodis de violència que s’han repetit durant les darreres nits a moltes ciutats de Catalunya

La Comissió Executiva de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya, davant els episodis de violència que s’han repetit durant les darreres nits a moltes ciutats de Catalunya, declara:

Que condemna l’ús de la violència i el vandalisme que han protagonitzat grups de persones organitzades, que ha causat danys i conculcat drets. No hi ha greuge que justifiqui perdre els principis ètics i sempre hi ha un camí col·lectiu més intel·ligent, eficient i ètic que la violència.
Que dona suport a les declaracions i actuacions de denúncia que han realitzat sistemàticament les coordinacions del Sector de Mossos d’Esquadra i Agrupació de Policies Locals quan han fet palesa la manca de mitjans humans i tècnics per garantir els drets i llibertats dels ciutadans de Catalunya. La policia ha de ser un cos professional i ben tecnificat al servei de la ciutadania i els seus drets, orientat a la prevenció i a la mediació abans que a la contenció de la violència. Les poques vegades que hauria d’arribar a fer-se contenció, s’hauria de fer amb mitjans i estratègies de qualitat. Aquesta ha estat reiteradament la demanda del Sector de Mossos d’Esquadra i l’Agrupació de Policies Locals, i l’FSC l’entoma com a pròpia.
Que commina les autoritats a assumir les responsabilitats que els corresponen com a garants últims de la convivència i la garantia de l’exercici dels drets de ciutadania, i, així mateix, com a responsables de la protecció de les treballadores i els treballadors públics.
Que, de la mateixa manera, ens dirigim als partits polítics i els exigim que facin honor al seu compromís social i democràtic amb el país i la gent que hi viu. La por de perdre el favor de determinat electorat o de determinats mitjans de comunicació no pot anar per davant de l’ètica cívica i democràtica. No es poden tenir actituds complaents o ambigües amb la violència.
Que manifesta la solidaritat amb totes les persones que han patit danys, així com amb les activitats econòmiques i els seus treballadors i treballadores que han sofert les conseqüències de la violència.
Que demanem a les treballadores i treballadors dels cossos policials de Catalunya que malgrat les circumstàncies duríssimes, mantinguin el compromís de servei a la societat catalana, amb la seva seguretat, amb els seus drets i llibertats. La classe treballadora i la gent honesta necessitem institucions i lleis que garanteixin els nostres drets i la nostra seguretat.