Seminari de Relacions Col·lectives

Estabilització del personal no permanent a l’Administració local

La Federació de Municipis de Catalunya organitza una sessió especial del Seminari de Relacions Col·lectives, que tindrà lloc el dimarts 26 de gener, adreçada principalment a càrrecs públics, responsables jeràrquics, i personal tècnic i administratiu en funcions relacionades amb la gestió de personal en el sector públic, en la qual volem parlar de la necessitat d’impulsar les polítiques d’estabilització a les entitats locals de Catalunya i ajudar en la programació de les ofertes de feina.

La temporalitat a l’Administració pública és un mal endèmic que s’ha aguditzat en el període de la crisi econòmica a causa d’una política de contracció forçosa de les ofertes de feina pública, que ha tingut com a resultat final l’intercanvi de personal permanent per personal no permanent i la reducció fins a un límit insuportable dels efectius dels serveis públics.

Les polítiques de consolidació de persones i estabilització de places induïdes pels acords del Govern de l’Estat amb els sindicats CCOO, UGT i CSIF per a la millora de l’ocupació pública i les condicions de treball, que van tenir el seu reflex en les lleis pressupostàries de l’any 2017 i 2018, semblen haver donat un resultat parcial. Tanmateix, l’objectiu de reduir la temporalitat en l’ocupació pública d’un 25 % a un 8 %, està lluny d’assolir-se, sobretot en alguns sectors i administracions territorials.

Conscients d’aquestes circumstàncies l’FMC i l’organització sindical CCOO, amb la participació també d’UGT, hem programat una sessió extraordinària dedicada als processos d’estabilització del personal no permanent a les entitats locals de Catalunya. Concretament es tractarà de les ofertes públiques d’estabilització de personal no permanent, les convocatòries i els processos d’estabilització de personal no permanent, i la realització de proves selectives a través de mitjans electrònics.

Les persones inscrites podran seguir la sessió de manera presencial o per reproducció en línia –streaming-, per mitjà d’una plataforma digital.

Edició 1
Dates

26 de gener de 2021

Durada

4.30 hores

Horari

9.30 a 13.00 hores

Lloc de realització

Auditori de CCOO

Via Laietana, 16

Les persones inscrites podran seguir la sessió de manera presencial o per

Reproducció en línia, per mitjà d’una plataforma digital.

Mes informació