El transport públic sanitari trasllada les seves protestes al Palau de la Generalitat, davant la indiferència del departament de Salut

Concentració demà dijous, a les 10.30 hores

Els sindicats consideren lamentable l’actitud de total menyspreu de l’administració del CatSalut cap aquest col•lectiu que ha vingut prestant serveis durant aquesta pandèmia amb situacions de sobreesforç assistencial, jornades interminables, falta d’EPIS, absència de proves PCR, inexistència de prevenció de salut en les empreses, etc…

Durant els més de 50 dies de durada d’aquesta vaga indefinida, els responsables del departament de Salut han estat incapaços d’asseure en una mesa de negociació per a posar fi als abusos que pateixen les treballadores i els treballadors del transport públic sanitari de mà de les empreses privades d’ambulàncies que gestionen aquest servei.

Per a CCOO és totalment intolerable que el Govern faci cas omís a la instancia derivada de la Resolució 940/XII sobre la situació sanitària a Catalunya, aprovada pel Ple del Parlament de Catalunya el passat dia 9 d’octubre, i que estableix en el seu punt 39. b) :

“Elaborar un pla per a equiparar progressivament les condicions laborals del personal del transport sanitari a les del personal del Sistema d’Emergències Mèdiques.”

Tant CCOO, com la resta de sindicats troben incomprensible que un govern que diu protegir i vetllar pels seus professionals, faci ulls cecs a l’explotació de les treballadores i dels treballadors del transport sanitari públic, que fan de “mà d’obra barata” dins del col•lectiu sanitari.

És per tot això que CCOO i els altres tres sindicats convocants es concentraran dijous 26 de novembre a les 10:30 hores davant la la seu del Palau de la Generalitat de Catalunya, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.