CCOO exigeix que s’iniciï ja la negociació d’una normativa sobre teletreball en la funció pública.

És fals que la ministra de Política Territorial i Funció Pública hagi convocat als sindicats per a la regulació del teletreball en la funció pública.

No existeix convocatòria per negociar el teletreball a la funció pública

Davant les notícies aparegudes en els mitjans de comunicació respecte a la convocatòria per part del Ministeri d’una reunió el 16 de setembre per a negociar la nova normativa sobre el teletreball en l’àmbit de la funció pública, volem aclarir que aquesta convocatòria no existeix.

Pel que sembla, en aquesta data s’ha convocat a una taula de la comissió de seguiment d’un acord en l’Administració General de l’Estat per a la regulació del teletreball en la situació de nova normalitat per la covid-19, un acord que, per cert, CCOO NO VA SIGNAR per clares deficiències en el seu contingut i que ara s’han posat de manifest.

Aquesta comissió no té cap competència en matèria de negociació que afecti el conjunt de les administracions públiques.

Exigim que s’iniciï la negociació d’una normativa sobre teletreball en la funció pública JA!

Des de l’Àrea Pública de CCOO continuem insistint a Funció Pública perquè convoqui de manera urgent als sindicats presents en la taula general per a la negociació i regulació del teletreball en l’àmbit de l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic (EBEP), de tal forma que la seva entrada en vigor sigui paral·lela a la de la nova normativa sobre teletreball per al conjunt de les persones treballadores.

A més, advertim que en el seu contingut ha de contemplar, almenys, les mateixes garanties i drets que les que s’estableixin per a la resta de les persones treballadores.

El personal laboral de les administracions públiques no pot quedar al marge de la negociació, i el personal funcionari no mereix el menyspreu de Funció Pública.