El passat 5 d'abril l'empresa va presentar l'ERTO i s'havia de cobrar el 10 de maig

CCOO denuncia que més de la meitat de la plantilla de l'ONCE no ha cobrat la prestació d'atur

Els treballadors i les treballadores de l’ONCE porten 35 dies sense cap mena d’ingrés, fet que els situa, encara més, en una situació de vulnerabilitat per no poder fer front a les seves despeses.

CCOO ha demanat explicacions a l’entitat i al SEPE-Servicio Público de Empleo Estatal, sense obtenir cap mena de resposta sobre les raons d’aquest endarreriment en el cobrament de la prestació. En paraules de José Antonio Fernández Sánchez, delegat de CCOO a l’ONCE de Catalunya: “és una situació molt complicada perquè ja portem un mes d’ERTO i ens queden almenys dos mesos més per endavant, i les factures continuen arribant”.

L’empresa va presentar ERTO per la crisi de coronavirus el passat 5 d’abril, i en un principi s’havia d’haver cobrat el dia 3 o 4 de maig; posteriorment es va dir que el dia 10 sens falta. Si el proper dia 15 de maig encara no s’ha cobrat la prestació, no serà fins al mes de juny que es rebrà la prestació, i per tant els treballadors i les seves famílies quedarien en una situació molt delicada.

Davant d’això, CCOO demanarà a l’ONCE de Catalunya l’avançament de les quanties corresponents, mentre es soluciona el problema de gestió del SEPE. D’aquesta manera les persones treballadores i les seves famílies podran fer front a les seves despeses corrents.

CCOO entén que l’ONCE té capacitat per anticipar les prestacions a la plantilla afectada, i descomptar-les posteriorment a les nòmines mensuals, un cop s’hagi normalitzar l’activitat.

En el supòsit que l’empresa es negui a facilitar la situació de la major part de la seva plantilla, CCOO valora la possibilitat de llençar una campanya per demanar responsabilitats a l’ONCE.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de maig de 2020