Nova interlocutòria del TSJC en el sector d'ambulàncies

CCOO aconsegueix que el personal d'Ambulàncies Domingo tampoc no hagi de rentar la roba de feina i els EPIs al seu domicili

Tal com ja va fer per al personal de Transport Sanitari de Catalunya, CCOO també va presentar demanda incidental de mesures cautelars prèvies contra la Conselleria de Salut, el Servei Català de Salut i les empreses Sistema d’Emergències Mèdiques, SA, i Ambulàncies Domingo, SAU, per tal que la roba de feina i els equips de protecció individual (EPIs) no es rentés al domicili de les persones treballadores.

En interlocutòria d’avui, la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha estimat les mesures cautelars, i ha requerit a l’empresa Ambulàncies Domingo perquè, amb caràcter urgent, es responsabilitzi i assumeixi la rentada, la descontaminació i, en cas necessari, la destrucció de la roba de feina.

Aquestes mesures cautelars afecten els aproximadament 500 treballadors i treballadores del transport sanitari urgent (TSU) i del transport sanitari no urgent (TSNU) d’aquesta empresa, que presten serveis actualment a Catalunya per al CATSALUT i pel Sistema d’Emergències Mèdiques, al Lot L de Barcelona i Montcada i Reixac.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 d'abril de 2020