Ens trobem en uns moments difícils, complicats, on el desenvolupament i avanç de drets de la ciutadania, de la classe treballadora, necessàriament s'han de compatibilitzar amb la defensa del planeta, afavorint una transició energètica justa.

Mobilitat i sostenibilitat

Les transformacions socials, l'avanç cap a una societat democràtica profundament igualitària, participativa, solidària, ha d'estar intrínsecament lligada a la defensa del planeta. Estem en una situació d'emergència ecològica que necessita una resposta política, i social en la qual el sindicalisme ha de jugar un paper fonamental. La mobilitat de la ciutadania, una mobilitat sostenible, és una de les peces importants en el combat per una transició energètica justa.

En aquest número de perspectiva, hem volgut debatre aquells aspectes intrínsecament lligats a aquests conceptes, introduint en el debat qüestionis com per exemple, el turisme de masses, el qual té un fort impacte, especialment a les ciutats que reben constantment una massa important de visitants.

Amb aquest número de perspectiva, al costat del còmic sobre mobilitat editat per la FSC, intentem que aquest important debat formi part dels continguts i de l'acció de l'organització posat que avui, defensar la democràcia, l'avanç social, la superació del capitalisme, passa, entre altres elements, per incorporar els conceptes de sostenibilitat i de defensa del nostre planeta.

Articles de la revista:

Presentació
Ciutats "Smart" o governs intel·ligents
Transport i mobilitat, un repte enorme i molt difícil
Transport, dret i sostenibilitat
Polítiques d'acció sindical de mobilitat a polígons d'activitat econòmica
Viatjar: fem un dret sostenible
Turisme de masses: és sostenible amb un transició ecològica?
Cal moure's!

Revista en PDF