Meritxell Batet deixa el ministeri sense garantir la pujada salarial addicional a les empleades i empleats públics

L’acabada d’elegir presidenta del Congrés, Meritxell Batet, ha deixat el seu càrrec de ministra de Política Territorial i Funció Pública sense dur a terme el seu compromís d’elevar al Consell de Ministres l’acord per a la pujada salarial addicional del 0,25 % a partir de juliol a més de tres milions d’empleades i empleats públics.

Des de la comissió de seguiment de l’Acord per a la millora de l’ocupació pública celebrada el passat 28 de febrer, CCOO exigeix al Govern que aprovi aquesta pujada addicional. En aquest sentit, el sindicat va tornar a insistir el 18 de març per mitjà d’un escrit dirigit al secretari d’Estat de Funció Pública, José Antonio Benedicto, després de recordar-li que ja el 31 de gener l’Institut Nacional d’Estadística va publicar l’avanç de comptabilitat nacional de l’últim trimestre de 2018, que situava l’avanç d’increment del PIB en 2,5%, fet que garanteix el cobrament de l’increment addicional, tal com estableix l’acord subscrit amb els sindicats.

Per a CCOO és “absolutament inacceptable que el Govern no hagi tingut temps encara per a portar al Consell de Ministres el mer tràmit que suposa aprovar la pujada salarial addicional i garantir així el compliment de l’II Acord per a la millora de l’ocupació pública”. El sindicat exigeix que s’aprovi en el pròxim Consell de Ministres

Paràlisis en el desenvolupament de l’acord

Des del sindicat denuncien també la paràlisi en el desenvolupament de la resta de matèries de l’acord, especialment les relatives a seguiment de l’ocupació i el repartiment de fons addicionals. “En la majoria de les administracions no s’estan repartint els fons addicionals, sobretot en l’Administració local. Encara que la responsabilitat i competència recau en cada consistori, el paper de coordinació i seguiment li correspon al Govern central, que no l’està fent com degués”, denuncien des de CCOO.

“Esperem que després de la celebració de les eleccions municipals, autonòmiques i europees del pròxim diumenge, que confiem que es resolguin amb un suport en les urnes d’opcions progressistes que garanteixin i desenvolupin els serveis públics, no hi hagi més demora i totes les administracions públiques es prenguin de debò el correcte desenvolupament de l’acord”.