Les treballadores i treballadors de Serveis Socials de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat protesten per les males condicions laborals

Dèficits de seguretat i formatius, lenta cobertura de les suplències…

Segons denuncia CCOO, la greu situació laboral del personal del Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat està posant en peu de guerra a les treballadores i treballadors.

La manca d’espai per al treball individual i per atendre els usuaris del servei és insuficient, no reuneixen condicions d’insonorització per assegurar la confidencialitat, amb dèficits de senyalització i accessibilitat, i amb greus dèficits de seguretat per als treballadors en cas d’agressions.

Malgrat que la valoració de riscos psicosocials està realitzada, no s’estan portant a terme les mesures corresponents, i hi ha un dèficit formatiu en matèria tecnològica per fer la feina adequadament.

D’altra banda, la cobertura de les suplències triga una mitjana de 6 mesos, arribant a trigar fins a un any i mig. Aquesta sobrecàrrega de treball està tenint efectes molt negatius en la salut de les treballadores i treballadors, amb un procés crònic d’absentisme laboral a conseqüència de l’estrès i l’ansietat.

Aquesta situació fa anys que dura i s’ha tornat insostenible. Tot i l’esforç del conjunt de les treballadores i treballadors, aquests dèficits estan suposant un deteriorament del servei cap el col·lectiu de persones més vulnerables de la ciutat.

Després d’una assemblea del personal del departament, i a causa de la negativa de l’alcalde a escoltar els problemes plantejats, el conjunt de la plantilla va decidir prendre mesures de protesta per solucionar la situació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de maig de 2019