CCOO denuncia que Aigües d’Esparreguera Vidal, SA, exposa la ciutadania d’Esparreguera i els seus treballadors i treballadores al risc d’amiant

Manca de mesures protectores quan s’han fet intervencions a la xarxa

La Inspecció de Treball ha sancionat l’empresa Aigües d’Esparreguera Vidal, SA, per no complir amb la Llei de prevenció de riscos Laborals. CCOO va denunciar aquests fets a través de la representació sindical; de fet, des del 2016 se subcontracten aquestes feines a una empresa especialitzada.

Què hi ha de les persones treballadores que han patit aquest risc durant tants anys? Doncs que l’empresa no està disposada a acceptar que va incomplir el reial decret del 2006 i no vol comunicar aquest fet. El risc econòmic preval davant la responsabilitat que ha d’assumir.

Quan es feien intervencions a la xarxa, amb canonades de fibrociment, no es posaven mesures per protegir la ciutadania d’aquesta exposició. Ni l’empresa ni l’Ajuntament d’Esparreguera (com a propietari del servei) donen explicacions sobre el tema.

L’empresa ha pressionat CCOO i les persones treballadores perquè callin, intentant passar pàgina sense assumir cap responsabilitat. L’última mesura de pressió ha estat acomiadar un company de l’empresa, vinculat al sindicat CCOO.

L’ajuntament no veu com fer que l’empresa assumeixi la seva responsabilitat, mes enllà de mirar endavant i començar de cap i de nou.

CCOO no permetrà que Aigües d’Esparreguera Vidal, SA, no assumeixi la seva responsabilitat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de maig de 2019