"Ho recuperarem tot"

CCOO insta el Govern de l'Estat a aprovar la pujada salarial del 0,25 % addicional per a empleades i empleats públics

Foto CCOO ha recordat al Govern en funcions que té pendent l'aprovació de la pujada salarial addicional del 0,25 % a partir de l'1 de juliol. Aquesta pujada addicional, condicionada per l'avanç d'increment del PIB, es coneix des del 31 de gener, però el Govern encara no l'ha aprovat. Comparat amb la dada de l'IPC d'abril del 1,5 % publicat aquest matí, suposa que el personal públic continua guanyant poder adquisitiu, si bé és necessari recuperar tot el que es va perdre durant els anys de crisi.

En aquesta mateixa línia, l'Àrea Pública de CCOO presenta avui una nova fase de la seva campanya
#RecuperarLoArrebatado a les empleades i empleats públics, en la qual incideix en allò aconseguit, com les pujades salarials o les més de 330.000 places convocades, i destaca les reivindicacions pendents: que la jornada de 35 hores es desvinculi del compliment dels objectius de dèficit, la recuperació del 100 % de les prestacions en els casos de baixa mèdica, el desenvolupament dels plans d'igualtat o l'accés a la jubilació parcial, entre altres mesures.

"Ho recuperarem tot"

CCOO ja ha plantejat la seva intenció de negociar un III Acord sobre ocupació pública que continuï
retornant drets a aquests treballadors i treballadores, a més de millorar la qualitat dels serveis públics a través de l'eliminació de les taxes de reposició perquè es pugui recuperar l'ocupació perduda i avançar en l'estabilització de l'ocupació, per posar fi a les altes taxes de temporalitat i precarietat.

El sindicat, a més, exigeix el desenvolupament de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (
EBEP), en tot allò relatiu a la millora per a l'accés a l'ocupació pública, l'agilitació dels processos, la carrera professional, l'avaluació de l'acompliment, la classificació professional, etc. Igualment, CCOO demana que es garanteixi la negociació col·lectiva en el sector públic empresarial i, en el servei exterior, la recuperació del poder adquisitiu i la celebració d'eleccions
sindicals.

Augment de la despesa pública en els serveis essencials per a la ciutadania

Així mateix, CCOO també demanda un augment de la despesa pública en els serveis essencials per a la
ciutadania, que permeti, a més de garantir el finançament dels serveis públics com la sanitat, els serveis socials, l'educació, la justícia i la dependència, les inversions en matèria de logística i infraestructura, la cohesió social i territorial, i una major aposta per la inversió en R+D+i, la digitalització, la formació i la qualificació dels empleats i empleades públics. "Espanya ha de recuperar la despesa social anterior a la crisi per anar acostant-nos als països del nostre entorn i, sobretot, garantir els drets de ciutadania que la crisi ha posat en  risc, com ara els copagaments o la dificultats d'accés als serveis públics, entre altres".
14/05/2019