28 d’Abril, Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball

LA PRECARIETAT ENS FA MAL

28 D’ABRIL, A LES 9.15 HORES, AL SALÓ D’ACTES DE CCOO  (Via Laietana 16, planta baixa)

El matí, el distribuirem amb els següents continguts:
• 9.15 – 9.40 h. Recepció al Saló d’actes de Via Laietana 16, planta baixa.
• 9.40 – 10.00 h. Presentació a càrrec de Cristina Torre, secretària d’Acció Sindical de CCOO de Catalunya.
• 10.00 – 10.50 h. Presentació de diverses experiències sindicals que han significat millores en la PRL a càrrec dels mateixos protagonistes, els delegats/ades de CCOO:
o Experiència a l’empresa Faurecia sobre els riscos ergonòmics.
o Experiència a l’empresa Parcs i Jardins de l’Hospitalet sobre l’eliminació de riscos en origen i psicosocials.
o Experiència a l’empresa Aigües d’Esparraguera sobre els riscos de l’asbest.
o Experiència a l’empresa Ziga Zaga per accedir a la baixa per risc durant l’embaràs.
o Experiència a l’empresa Gescobro com a exemple d’acció sindical per posar en marxa de la LPRL a l’empresa.
• 10.50 – 10.55 h. Vídeo
• 11.00 – 1200 h. Presentació de criteris sindicals a càrrec de:
o Felipe Trigueros (secretari de SL d’Indústria) i Sergi Morán (secretari de SL de Serveis Privats – Construcció) del accidents mortals i la declaració dels accidents de treball.
o José Manuel Cuenca (membre secretaria SL CCOO de Catalunya) i Mariona Castellana (GTJ de CCOO de Catalunya) del nou marc generat pel RD 231/2017 de sistema d’incentius (Bonus) i/o reducció de quotes a la Seguretat Social per contingència professional a les empreses.
Torn obert de paraula.
o Lidia Sandalinas (Secretaria de la Dona), Mónica Pérez (secretaria de SL de la Federació de Serveis) l’avaluació dels riscos amb visió de gènere.
o Francesc Montoro (secretari de SL de CCOO de Catalunya) i Marian Rodríguez (Secretaria de SL de la FSC) sobre les línies d’actuació de inspecció en matèria de PRL en l’actualitat.
Torn obert de paraula.
• 12.15 – 12.30 h. Cloenda a càrrec de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.
• 12.30. Sortida i marxa a peu fins a concentrar-nos davant de Foment del Treball.