L’ocupació pública ha de ser una mica més que una preocupació electoral

CCOO exigeix fer un pas més i eliminar la taxa de reposició per recuperar l’ocupació perduda, rejovenir les plantilles i reduir l’altíssima temporalitat

Davant la reunió per a negociar l’oferta d’ocupació pública de 2019 a l’Administració General de l’Estat i després de conèixer a través dels mitjans de comunicació les possibles xifres, CCOO recorda que aquesta oferta d’ocupació és fruit de l’II Acord per a la millora de l’ocupació pública subscrita al març de 2018 i que ha de complir-se en tots els seus termes.

Per això, és obligatori treure totes les places d’estabilització així com l’oferta ordinària, inclòs l’increment en un 5 % addicional de taxa de reposició per cobrir necessitats urgents en determinats serveis, com aquells amb una edat mitjana de la plantilla més elevada, per exemple a la Seguretat Social, entre altres.

CCOO, des de fa temps, reclama al Govern de fer un pas més i eliminar la taxa de reposició, no només per a recuperar l’ocupació perduda, sinó per poder escometre el necessari rejoveniment de la plantilla. Igualment creuen que s’ha de fer una aposta per la promoció interna com a part del desenvolupament de la carrera professional.

El sindicat denuncia la instrumentalització constant dels empleats públics per part dels diferents governs: “L’ocupació pública ha de ser una mica més que una preocupació electoral. És necessari desvincular els legítims drets de les treballadores i treballadors públics del tacticisme electoral dels partits polítics”.

Finalment, el sindicat demana als diferents governs l’agilitació en el desenvolupament de les convocatòries d’ocupació i la resolució de les ja publicades en tot el sector públic, ja que consideren inadmissible el seu retard injustificat. Si no és així, serà impossible complir amb l’acord pel que fa a la reducció de l’altíssima taxa de temporalitat, que segons l’última EPA està situada en el 26,3 % de mitjana en tot el sector públic