CCOO valora molt positivament el contingut del Conveni col·lectiu de parcs i jardins de Barcelona, que preserva el servei públic i el personal propi

Signat ahir

Ahir va tenir lloc l’acte de signatura de l’acord del Conveni col·lectiu de parcs i jardins 2018-2022, després d’un any de negociacions.

Entre d’altres aspectes, el conveni preserva parcs i jardins com a servei públic amb gestió i execució directa, amb personal propi i preferentment fix. Al mateix temps la direcció es compromet a millorar les condicions de treball del personal de les contractes externes.

Les millores laborals aconseguides per als propers anys consisteixen en la convocatòria d’ofertes públiques per cobrir la taxa de reposició i addicionals per reduir la temporalitat. La creació de l’agrupació professional d’operari i d’accés a persones sense ESO.

També es recull la recuperació del poder adquisitiu perdut en els darrers anys, i es revisa el ventall salarial entre categories per fer-lo proporcional. I mitjançant la primera relació de llocs de treball (RLT) de parcs i jardins, es reduirà el biaix salarial fruit d’anys d’aplicació de complements no recollits en conveni.

S’estableix el pagament d’una paga de productivitat per al 2019, i increments consolidables per l’any 2020 que suposaran un increment del 4,7% de la massa salarial que s’aplicaran en els nous conceptes de la RLT.

Es retornen els 100 % d’ajut pels supòsits d’incapacitat temporal (IT), des del primer dia de baixa. I es mantenen les condicions de la jubilació parcial, amb possibilitat de compactació del temps de prestació.

Finalment, el conveni recull el compromís d’actualització del capítol de permisos, ajudes, pla de mobilitat i pla conjunt de reducció de l’absentisme.

CCOO valora aquest acord molt positivament, perquè  dona un punt de partida per seguir lluitant per la defensa del servei públic i la municipalització dels serveis externalitzats, així com, mitjançant la RLT, posa fi a les pràctiques salarials opaques d’altres temps