Sindicats de tota Europa es manifesten a Brussel·les per un transport just

La mobilització va coincidir amb la votació del paquet de mobilitat, que afecta el sector del transport a tot Europa

El 27 de març, al voltant de de 100 sindicats de 28 països d’Europa es van donar cita a Brussel·les en una gran manifestació que tenia com a objectiu exigir unes condicions de treball justes i equitatives. Tot això es produeix el mateix dia que es votava el paquet de mobilitat, que conté tres normatives: la directiva de desplaçament de treballadors, la de cabotatge i el reglament sobre temps de conducció i descans.

Per aquest motiu, una delegació de FSC-CCOO va ser a Estrasburg per manifestar-se a la seu del Parlament Europeu, on es produiran previsiblement les votacions. “Per a CCOO no pot haver-hi un bon acord si aquest consisteix únicament a mantenir l’estatu quo dels treballadors i treballadores, i molt menys si es retrocedeix en drets. És fonamental avançar en drets i resoldre els problemes de competència deslleial per les condicions laborals de les persones treballadores dels diferents països”.

El reglament sobre temps de conducció i descans i les qüestions relatives a cabotatge inclouen algunes de les condicions que reclama el moviment sindical, si bé el previsible resultat final no millora, en opinió de CCOO, el treball dels conductors professionals, amb condicions en la majoria dels casos precàries i, molt menys, aporta valor afegit a la seguretat viària.

Quant al desplaçament de treballadors, la directiva “es queda curta” i per al sindicat no es posa una solució definitiva “a les treballadores i treballadors desplaçats, per la qual cosa el dúmping social entre països no se solucionarà”.

FSC-CCOO ha treballat estretament amb les i els afiliats de l’àmbit de carretera sobre aquestes regulacions tan importants. No obstant això, la lluita contra el dúmping social és un element comú a totes les maneres del transport, amb la liberalització del ferrocarril, les companyies aèries de baix cost o la lluita contra les banderes de conveniència en el mar.

Des de fa diversos anys, CCOO participa en una campanya europea pel transport just, que persegueix garantir la competència lleial i la igualtat de tracte dels treballadors i treballadores en les diferents maneres de transport.