RESULTATS ENQUESTA SOBRE ELS FINALS DE CONCESSIÓ

L’enquesta té un abast estatal

Aquesta setmana una representació de tots els delegats de CCOO de la UNaAE s’ha reunit per a valorar els resultats de l’enquesta realitzada sobre els finals de concessió, analitzar la situació després de la convocatòria d’eleccions generals, i planificar l’acció sindical dels pròxims mesos davant un entorn contínuament canviant i cada vegada més complex.

Referent als resultats de l’enquesta, ha quedat palesa la necessitat d’intensificar els canals de comunicació i informació en relació a tot el referent al final de les concessions. El bombardeig de notícies, el populisme polític i la desinformació de l’empresa han estat determinants perquè s’hagi instal·lat certa confusió entre els treballadors. En aquest sentit, des d’avui, activem un correu electrònic específic per a totes les treballadores i treballadors de la UNaAE perquè de forma individualitzada ens transmeteu tots els vostres dubtes ([email protected]). En les pròximes setmanes ampliarem mesures que ajudin a entendre millor la situació a la qual hem de fer front.

Malgrat que aquesta manifesta confusió, la majoria de les plantilles pensen que existeix marge laboral en la determinació d’un nou model de gestió. Fa temps que venim insistint en la necessitat de vincular els nostres llocs de treball a la infraestructura i que la base principal de la nostra acció sindical ha de ser la de treballar en administracions i partits polítics perquè es produeixi un debat sobre el model de finançament d’aquestes infraestructures. Sobre aquest aspecte, ha estat un contratemps important la convocatòria d’eleccions generals que ha paralitzat qualsevol possibilitat de canalitzar les nostres reivindicacions en el marc d’un debat Estatal sobre un nou model de gestió. Una dificultat més afegida.

Finalment, subratllem la gairebé unànime voluntat manifestada per treballadores i treballadors sobre la necessitat que existeixi unitat sindical. Ho compartim i fa temps (que …) treballant i fent proposades en aquesta direcció, d’altra banda, fins ara rebutjades. Així i tot ho continuarem fent i ho volem liderar, però aquesta unitat és incompatible amb rebutjar propostes i faltar respecte a forma reiterada, tan privadament com públicament a totes les persones que conformem CCOO abertis, sent l’objectiu de les estratègies partidistes i electorals d’alguns.

Perquè els objectius són uns altres. Per a CCOO són en primera instància acostar tota la informació al conjunt de plantilles de forma clara, sense populismes ni falses expectatives. En segon terme, continuar treballant en l’àmbit de partits polítics i patronals, traslladant la nostra reivindicació de fer una reconversió del sector ordenada, garantista i no traumàtica.

INFORME RESULTAts ENQUESTA (FES CLICK A CADA PREGUNTA PER DESPLEGAR I VEURE ELS RESULTATS)