CCOO reclama més celeritat en els processos d’estabilització d’ocupació pública i garantir els increments salarials

Segons el Govern de l’Estat, ja s’han ofert 167.366 places d’estabilització d’ocupació pública, fruit dels acords aconseguits

El 19 de març es va reunir la Comissió d’Ocupació i Estabilització derivada de l’II Acord per a la millora de l’ocupació pública. En aquesta reunió, CCOO va lliurar diversos escrits al secretari d’Estat de Funció Pública que identificaven propostes per al correcte desenvolupament de l’acord, com garantir els increments salarials i impulsar els processos d’estabilització i creació d’ocupació. El sindicat també va proposar mesures per a, d’una
banda,
erradicar qualsevol mena de discriminació en les condicions de treball entre personal fix i el personal temporal i, d’altra banda, iniciar el desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic —després de 12 anys de retard— en matèries com la classificació, la qualificació i la carrera professional o l’avaluació de l’acompliment, entre altres.

Propostes de CCOO

Salaris: atès que l’INE ja ha publicat la dada de creixement del PIB de l’any 2018 i  ha cobert l’objectiu màxim previst en l’acord (2,5 %), per a l’any 2019 els increments retributius seran del 2,5 % (2,25 % des del mes de gener i un 0,25 % addicional des del mes de juliol), el màxim previst en l’acord. Per tot això, CCOO insta al Govern que informi els sindicats signants del II acord a través de la Comissió de Seguiment i, després d’això, elevi sense dilació al pròxim Consell de Ministres  l’aprovació del 0,25 % addicional del mes de juliol, sobre la base de la publicació de l’INE a dalt esmentada.

Ocupació: CCOO reclama un major impuls en el desenvolupament dels processos d’estabilització i negociació de les ofertes d’ocupació pública, per poder complir els objectius de reducció de la temporalitat del 24 % al 8 %, recollits en el II acord. Per a això el sindicat ha sol·licitat que des de la Direcció General de Funció Pública es realitzin els aclariments normatius pertinents en relació amb la correcta interpretació d’alguns articles respecte als sistemes selectius de les OEP, les discrepàncies relacionades amb l’experiència professional que es té en compte, o la relació de places que han de sortir als processos d’estabilització per portar més de tres anys, però que no s’estan comptabilitzant perquè no són a les relacions de llocs de treball (RPT).

Quant a l’estabilització de places, el Govern va facilitar les dades de les quals fins al moment han sortit a les ofertes d’ocupació pública, en desenvolupament dels dos acords, de 29 de març del 2017 i 9 de març del 2018. En concret han ofert 167.366 corresponents a l’Administració general de l’Estat, justícia, comunitats autònomes i sectors docents i sanitaris.

“Des de l’Àrea Pública de CCOO, tot i valorar  la importància d’aquestes convocatòries, fruit dels acords subscrits per aquest sindicat, hem manifestat que estem encara lluny de complir els objectius marcats, que no és altre que posar fi a la precarietat laboral que pateixen una gran part de les empleades i empleats públics, amb l’alta taxa de temporalitat que encara hi ha. Així, també hem insistit que cal fer un major esforç en l’àmbit de l’Administració local, ja que és en aquest àmbit on hi ha un índex de temporalitat més alt”.

CCOO està realitzant un informe detallat de l’estat de desenvolupament dels acords en matèria d’ocupació i estabilització, en el qual esperen veure la realitat en tots els àmbits, tant d’oferta d’ocupació ordinària com dels processos d’estabilització/consolidació, per a tenir una informació més precisa del grau de compliment d’aquests.