CCOO demanda la negociació d’un III Acord per a la millora de les condicions laborals del personal públic

El sindicat exigeix el compliment íntegre dels acords per a continuar amb la recuperació dels drets arrabassats.

Per al sindicat, és especialment preocupant tot el relatiu als processos d’estabilització d’ocupació i repartiment de fons addicionals, a més de la falta de negociació en els àmbits descentralitzats de la resta de matèries com la recuperació de la jornada de 35 hores o el total de les retribucions quan s’està de baixa, entre altres.

En la reunió de la comissió de seguiment, CCOO ha tornat a traslladar al Govern les seves principals reivindicacions, que volen que siguin objecte de negociació i desenvolupament en un possible III Acord de millora de les condicions laborals del personal públic, que continuï la recuperació dels drets arrabassats que es va iniciar amb la signatura de l’II Acord:

– Compliment íntegre de l’I i II Acord de l’ocupació pública, especialment en el referit als terminis per a aconseguir que es rebaixi la temporalitat al 8% a la fi de 2020 i a la negociació dels plans d’igualtat en totes les Administracions Públiques (actualment només sis comunitats autònomes tenen pla d’igualtat).

– Eliminació de la taxa reposició en 2019, amb el doble objectiu de recuperar l’ocupació pública perduda i dotar de personal als serveis públics de nova creació, relacionats principalment amb la digitalització de l’Administració Pública o amb la reversió dels serveis públics.

– Garantir el 100% de totes les retribucions en el cas de baixa mèdica (Incapacitat Temporal).

– Més fons addicionals per a lluitar contra la bretxa salarial de gènere i per a complir amb els convenis col·lectius i compromisos adquirits.

– Desvincular la recuperació de la jornada de 35 hores del compliment dels objectius de dèficit i pressupostaris.

– El compliment de l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic quant al desenvolupament de la carrera i classificació professional.

– Un major compromís amb la formació d’empleades i empleats públics.

Igualment, CCOO ha tornat a insistir en la falta de negociació i fins i tot ha denunciat obstacles per part del Ministeri d’Hisenda i els ministeris de referència en el sector públic empresarial, com a Foment, que estan impossibilitant el tancament d’acords i convenis col·lectius, per no parlar d’incompliments flagrants de l’II Acord, inclosos els increments salarials.

CCOO recorrerà l’increment salarial del personal del Servei Exterior

CCOO ha protestat per el “simulacre de negociació de la comissió tècnica del Servei Exterior, que després de 10 anys sense actualitzar les taules salarials i dos anys per a iniciar la negociació, s’han despatxat amb el pitjor dels resultats. Després de tres reunions que en cap cas es pot dir negociació, van comunicar que traurien una resolució amb l’actualització de les retribucions del personal del Servei Exterior, prenent com a referència el càlcul d’IPC de 2018 i que deixa fora a les treballadores i treballadors de més de trenta països”.

CCOO està preparant el recurs a aquesta resolució, que se sumarà al conflicte col·lectiu el judici del qual està previst per al pròxim 25 de maig.

“Des de CCOO no pararem fins a tenir garantida la recuperació de tots els drets del personal del Servei Exterior, inclòs el dret constitucional a promoure les eleccions sindicals i recuperar el poder adquisitiu perdut”.