CCOO visitem el nou edifici del Districte Administratiu de Barcelona

Durant la visita d’aquesta tarda a l’edifici, situat al barri de la Marina del Port al costat de la Zona Franca que està en fase d’acabats i ja ha estat recepcionat per l’Administració, CCOO tornem a assenyalar la manca de transparència i d’informació per a les fins a 2.600 persones afectades dels 3 departaments que tenen previst el seu trasllat durant el 1r trimestre de 2020 al nou edifici, que està situat parcel·la localitzada entre els carrers Foc, Urani i Alts Forns, a Barcelona. A la visita ens acompanyen persones responsables dels departaments de Justícia, de Vicepresidència i d’Economia i Hisenda, i d’Administració

Digital i Funció Pública.

L’edifici en qüestió, té una superfície total de 58.587 m², consta de dos edificis de PB+5 i PB+6 que alliberen un gran espai central a tall de jardí exterior. Els dos edificis estan units per una planta sòcol que allotja gran part d’espais comuns, com vestíbuls d’accés, sales de reunions, sales polivalents, biblioteca, Oficina d’Atenció al Ciutadà, Auditori, etc.

El programa de serveis comuns s’estén a la planta primera d’uns dels edificis que incorpora la cafeteria/restaurant de l’edifici amb 454,30 m², office central amb 78,60 m² menjador office amb 140,79 m² i terrassa interior de 361,23 m². A les 5 i 6 plantes superiors de cadascun dels edificis es disposen d’uns 3.315 m² per planta a on es disposaran la gran majoria dels 2.500 llocs de treball cada planta disposa de dos offices amb 48,03 m² cadascú. A la planta d’aparcament soterrani hi ha unes 246 places de cotxe de les quals 8 són per a minusvàlids i 8 per a vehicles elèctrics, 152 aparcaments per a motocicletes (cap punt recarrega elèctrica per a elles) i 83 aparcaments per a bicicletes.

CCOO demanen la participació activa del personal afectat per la reubicació de les seves dependències que encara avui en dia no tenen cap informació i a l’espai de participació de la representació del personal que es creï farem propostes en temes laborals, de prevenció de riscos laborals i, sobretot, pel que fa a temes de mobilitat, que provocarà canvis en els desplaçaments de les persones. Recordem que la línia de metro L10 Sud que ens portarà fins al nou edifici encara té estacions en obres, no operatives, i segons les nostres estimacions els desplaçaments en transport públic entre la Plaça Catalunya de Barcelona i els nous edificis administratius suposa un temps de recorregut de 45 minuts aproximadament.

CCOO proposem al nostre programa per a les eleccions del 6 de març del 2019, entre d’altres, els següents aspectes relacionats amb el nou districte administratiu:

• Participar en el procés de trasllat del personal al nou edifici.
  • Possibilitar la mobilitat voluntària entre els departaments per incorporar-se al nou edifici.
  • Elaborar un pla de desplaçament que asseguri la correcta mobilitat.
  • Introduir noves formes de treball i d’ocupació de l’espai.
  • Assegurar el correcte funcionament de les instal·lacions per evitar la síndrome de l’edifici malalt.