El col·lectiu de bombers i bomberes de CCOO reclama inversions més grans en prevenció de riscos laborals

Dilluns, 18 de febrer, jornada per alertar sobre el risc de càncer i informar de les mesures preventives que cal adoptar

La Federació de Serveis a la Ciutadania de Catalunya (FSC) i la Coordinadora estatal de Bombers de la mateixa federació realitzaran aquest dilluns, 18 de febrer, una jornada per tractar sobre el risc de càncer laboral del col·lectiu de bombers i bomberes.

L’acte tindrà lloc a partir de les 9.30 hores a la sala d’actes de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, de Barcelona), i podrà seguir-se en reproducció en línia –streaming- (https://www.youtube.com/watch?v=U-ZimWrVGeQ).

Treballs realitzats per l’FSC i múltiples evidències i investigacions científiques a escala internacional han demostrat que els professionals dels cossos de bombers estan sotmesos a múltiples substàncies cancerígenes en les seves intervencions, la qual cosa els col·loca en el centre de la diana a l’hora de poder patir càncer laboral.

També s’ha demostrat que els equips de respiració i vestits de foc no protegeixen totalment contra les substàncies cancerígenes, ja que els fums d’incendi penetren en els vestits i l’absorció per la pell és una via d’entrada considerable de cancerígens.

Els resultats demostren que l’esperança de vida de les treballadores i dels treballadors dels cossos de bombers és entre 7 i 8 anys menys que la resta de la població. El principi de precaució indica que s’han d’adoptar les mesures necessàries immediatament.

Des de l’FSC de CCOO Catalunya, juntament amb la Coordinadora de Bombers de la mateixa federació, reivindiquem inversions més grans en prevenció de riscos laborals i en la descontaminació i manteniment dels equips de protecció individual i tots els equips de treball que es contaminen amb les substàncies cancerígenes. Així mateix, demanem canviar els protocols d’actuació abans d’una intervenció i posteriorment, per garantir que tot el material contaminat té un tractament diferenciat en la seva manipulació i neteja.

Trobareu el programa de la jornada a Internet:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de febrer de 2019