El Govern improvisa una oferta d’ús de 350 places pel Brexitne

El Consell de Ministres aprovarà avui un avançament parcial de l’Oferta d’Ocupació Pública (OEP) corresponent a l’any 2019 per a pal·liar els efectes del Brexit en els serveis públics. Així ho anunciava ahir Funció Pública a CCOO, que denuncia l’absència de negociació.

«Entenem que reunir-nos per a donar-nos una xifra que es publica el dia que ens reunim  és una vulneració dels principis de la negociació col·lectiva», denúncia José Manuel Vera, secretari general de CCOO en l’Administració General de l’Estat. «Considerem una burla a les organitzacions sindicals que només ens facilitin un número global, 350 llocs, i que únicament detallin que la majoria anirà a l’Agència Tributària».

Per al sindicat, l’aprovació d’aquestes places arriba per sorpresa, quan encara queden pendents convocatòries de la OEP 2017 i pràcticament la totalitat de 2018. Assenyala, a més, que si el Govern considera que hi ha una necessitat extraordinària ha de solucionar-se amb una Oferta d’Ocupació que també ho sigui, i addicional per tant a la corresponent a 2019.

«Des de fa anys venim denunciant el cortoplacismo i la falta de diagnòstic de les necessitats reals d’ocupació pública en cada organisme», recorda Vera. «No podem, per tant, admetre aquest avançament parcial que s’argumenta com a necessari per raons d’Estat sobrevingudes, quan el referèndum del Brexit es va produir en 2016».

CCOO entén que el Govern té clara aquesta deslleialtat, des del moment en què ni tan sols planteja la signatura d’un acord «perquè saben que es quedarien solos i sense foto».

Funció Pública ha anunciat la seva intenció de continuar amb la OEP 2019 el mes de maig. «Hem exigit comptar llavors amb el diagnòstic sobre la situació de l’ocupació pública i poder negociar convenientment les places a incloure, de manera que es garanteixi la prestació d’uns serveis públics de qualitat.