Vodafone repunta plantilla i ingressos després dels ERE

El sindicat mostra la seva sorpresa en observar que després de cada ERE es produeix un repunt dels ingressos i de la plantilla. L’explicació a aquestes dades segons el parer de CCOO es correspon que les mesures que es prenen per a adaptar-se al mercat no s’apliquen durant el temps suficient per a poder valorar els resultats i es plantegen mesures traumàtiques com els 1.200 acomiadaments de manera precipitada.

Existeixen mesures conjunturals com la voluntarietat sense veto o ERTE que podrien adoptar-se abans d’aplicar una mesura estructural i sense marxa enrere com són els acomiadaments col·lectius a més de la inseguretat laboral per als treballadors i treballadores que es queden en la companyia.

CCOO sol·licita a l’empresa informació més detallada relativa a l’informe donades les manques observades:

Moviments financers entre la matriu i Vodafone EspañaHoras extraordinàries i excés de jornades Empreses externes.

El sindicat no pot acceptar un ERE d’aquestes característiques, que no se sustenta amb les explicacions i la informació subministrada, i per tant exigeix (com ha repetit i repetirà fins a l’avorriment) la seva retirada perquè ho considera injustificat i desproporcionat, amb l’únic interès de mantenir o augmentar els beneficis de forma immoral i poc ètica.

En l’anterior ERE, que CCOO va denunciar a l’Audiència Nacional, el sindicat va indicar que els informes presentats per l’empresa eren ambigus i gran part de la documentació comptable aportada no estava auditada reflectint transaccions econòmiques de dubtosa coherència, com ocorre de nou en aquest cas.

S’ha demanat explicació que defineixi els criteris empresarials utilitzats per a determinar el perímetre del grup Vodafone, ja que per a CCOO conèixer els fluxos de capital i financers entre Vodafone España i “La Matriu”, són imprescindibles per a comprendre veritablement l’abast de la situació econòmica del grup, i més concretament de Vodafone.

L’empresa per la seva part ha pres nota de la informació sol·licitada i convoca una nova reunió el pròxim 4 de febrer en la qual els consultors que han elaborat l’informe respondran a les qüestions plantejades.