CCOO manifesta la seva oposició a la presentació d’expedients de regulació d’ocupació per part de les empreses VTC

Necessitat un marc regulador

Davant l’anunci efectuat ahir per part de la patronal del sector de lloguer de vehicles amb conductor, Unauto VTC, que agrupa Els titulars majoritaris de llicències VTC a Barcelona, en el sentit d’advertir de la presentació d’expedients de regulació a partir de l’entrada en vigor del Decret deL Govern, CCOO manifesta la seva oposició a l’adopció d’aquest tipus de mesures, que busquen pressionar una decisió política en un determinat sentit, utilitzant als treballadors i treballadores.

A la manca d’un marc regulador estable que pugui garantir la convivència de dos sectors perfectament complementaris, VTC i taxi, s’hi afegeix ara el xantatge d’aquestes empreses de VTC que s’ha vist materialitzat amb anuncis concrets per part de Moove Cars o Vector Ronda en la presentació d’un ERTO (expedient de regulació temporal d’ocupació) per part de la primera i d’un ERO (expedient de regulació d’ocupació) per acomiadar tota la plantilla.

Malauradament, un cop més, es confirma que la pretesa voluntat empresarial de defensa del sector VTC s’ha limitat a una campanya mediàtica empresarial actuant de manera reactiva davant del posicionament del sector del taxi, en comptes de fer valer el criteris distintius del mateix sector: només s’han posicionat amb l’obstinació de forçar la voluntat del legislador per doblegar la norma en benefici propi.

Els procediments de regulació d’ocupació estan regulats per norma legal i han de complir els requisits que en aquesta s’estableixen. Des de CCOO denunciem que les pretensions d’aquest anunci són profundament lesives per a les persones treballadores que, a sobre de patir unes condicions de treball millorables en termes de salari, temps de treball o prevenció de riscos, han complert escrupolosament amb la seva feina, rebent a canvi aquest tracte injust .

Com ja va denunciar CCOO, entenem que en aquest conflicte hi tenen responsabilitat total les plataformes de contractació del servei, com Uber o Cabify, perfectes coneixedores de les limitacions normatives vigents i que han tractat en tot moment d’imposar les seves estratègies empresarials per liberalitzar el sector en l’exclusiu benefici propi.

Igualment, des de CCOO ens posem a disposició dels treballadors i treballadores de totes les empreses del sector per aturar la pretensió de fer recaure a sobre de les persones les vicissituds de la seva estratègia empresarial.

Novament CCOO manifesta la seva convicció de l’existència d’una necessitat urgent de negociar un marc regulador que doni estabilitat a un model de servei públic de transport de passatgers, amb participació de tots el agents implicats, per garantir la convivència d’ambdós sectors, VTC i taxi, i garantir les condicions de treball i els drets dels usuaris.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de gener de 2019