GRUP DE PEATGES: APORTACIONS I POSICIONAMENT DE CCOO

ABERTIS

Després de la reunió en la qual es va constituir el nou grup de peatges a Catalunya, en la qual la Generalitat va tornar a presentar la seva proposta de Vinyeta per temps com a model de finançament per a les vies d’alta capacitat davant la pròxima finalització de les principals vies de peatge, hem elaborat un document d’aportacions que hem traslladat a la Generalitat. En relació a l’esmena que ens ha traslladat l’Administració Catalana sobre les diverses manifestacions que realitzem en aquesta reunió, sobre la situació dels treballadors i treballadores (“Les Administracions hauran de vetllar per a la protecció de tots els interessos legítims derivats dels contractes laborals dels treballadors”), CCOO ha traslladat que els compromisos polítics han d’anar més allà de la legislació social i aconseguir el manteniment de tots els actuals llocs de treball en les empreses d’autopistes.

Continuem pensant que la definició del model ha de permetre configurar un sector estable per a l’ocupació, per la qual cosa també s’han fet àmplies aportacions ajusto a les característiques del mateix i de la seva afectació laboral.

El resum del document aportat:

-CCOO es posiciona en l’àmbit de Catalunya, en favor d’un model de pagament per ús, vinculat a la distància recorreguda i amb criteris socials sobre la ciutadania (mobilitat obligada, situació econòmica de les persones, aspectes mediambientals, etc.).

-Han de materialitzar-se compromisos sobre el manteniment de tots els llocs de treball de les actuals autopistes de peatge i el manteniment i conservació d’altres vies.

-Defensem que aquest model sigui homogeni en el conjunt de la xarxa viària i permeti realitzar una reconversió integral de l’actual sector de les autopistes de peatge i del manteniment i conservació d’altres vies d’alta capacitat, sense fragmentar les diferents activitats laborals que puguin derivar del mateix

-Exigim que es detallin amb urgència les necessitats laborals del model plantejat, per a poder avaluar i proposar les mesures a dur a terme.

-Proposem que es constitueixi amb celeritat un subgrup de treball específic per a tractar l’àmbit laboral i que faci els seus treballs de forma paral·lela al grup de peatges.

Esperem que al llarg d’aquest mes de gener es convoqui una nova reunió del grup, tal com es va comprometre l’administració i de la qual us informarem puntualment.