CCOO rebutja els acomiadaments a Vodafone

La direcció de Vodafone ha comunicat a les seccions sindicals de l’empresa en una reunió mantinguda el matí d’avui, 10 de gener, la seva intenció d’iniciar un procediment d’acomiadament col·lectiu (ERO) al Grup Vodafone Espanya que afectarà fins a un màxim de 1.200 ocupacions.

CCOO ha estat i estarà en contra de la destrucció d’ocupació. Demostrant-ho amb lluita i posicionament clar, en permanent coherència amb les decisions dels treballadors i treballadores a les assemblees convocades per aquesta organització sindical. Tots els representants han de defensar, sense cap dubte, un horitzó laboral estable i la viabilitat de l’empresa basada en criteris de responsabilitat per part de la direcció cap a les persones que la conformen.

Per al sindicat resulta incomprensible que les decisions de la direcció de la companyia sempre repercuteixin en l’ús de la plantilla, sense tenir present altres exemples d’empreses del sector de telecomunicacions que actuen d’una manera molt més responsable socialment.

CCOO, com a principal sindicat estatal per nombre d’afiliació i representació de treballadores i treballadors, aposta des de la pressió per una negociació fins a la final, basada en la mateixa coherència que en l’ERO anterior, rebutja, clar i ras, qualsevol acomiadament forçós i proposa alternatives.

La defensa de l’ocupació ha de ser l’objectiu comú de tots els sindicats presents en la taula de negociació i CCOO així ho defensarà. Esperem que tots els sindicats actuïn amb la mateixa coherència des del principi fins al final de la negociació, sense girs ni actes que confonguin els treballadors i treballadores sobre el plantejament final de cadascun.