UTO – UGT VA PER LLIURE

Fa uns dies, la direcció de l’ONCE va traslladar al Comitè Intercentres una informació sobre el proper llançament d’un nou producte complementari, en compliment de l’acordat (amb el sindicat UTO-UGT), segons recull el XVI conveni col·lectiu:

“Els nous productes que es vagin incorporant a aquest servei, mitjançant acords de l’ONCE amb els corresponents proveïdors, seran comunicats per escrit al Comitè Intercentres, detallant les característiques dels productes i els percentatges de comissió a percebre per l’ONZE. El Comitè Intercentros emetrà informe previ sobre aquest tema. Els agents venedors percebran en tot cas el 50% de la comissió cobrada per l’ONCE para cada nou producte.”

Doncs bé, en el dia d’ahir, l’ONCE ha informat d’aquest nou producte (Google Play) a través de missatge al TPV del personal venedor, les característiques principals del qual són les següents:

– Tipus de Producte: targetes de regal Google Play.

– Forma de comercialització: igual que la resta de productes complementaris, l’ONCE vendrà aquestes targetes en format tiquet rebo emès per TPV.

– L’import d’aquestes targetes serà de 5 €, 15 €, 25 € i 50 €.

– La comissió que l’ONCE obté per la venda d’aquest producte és del 4% de les vendes. D’aquest percentatge, el 2% serà per al venedor i l’altre 2% es dedicarà a millorar els recursos de la xarxa de vendes.

– Les condicions de la pòlissa d’assegurança de robatori i de cobrament en nòmina mensualment, es mantenen com amb la resta de productes complementaris que s’estan comercialitzant en l’actualitat.

Des de CCOO havíem expressat al President del Comitè Intercentres l’opinió que:

A data d’avui, una vegada posats a la venda en l’àmbit de tot el territori estatal els productes complementaris d’iTunes, Amazon yPaySafeCard, la realitat és que aquesta representació dels treballadors seguim sense la més mínima informació sobre el procés d’implantació, la possible existència d’incidències o problemes logístics, els primers resultats econòmics o una mínima estadística de les operacions dutes a terme, per exemple.

I el que és més important, desconeixem si s’ha dut a terme algun tipus de consulta entre el personal venedor sobre aquests nous productes, la seva repercussió en l’exercici de la venda de la resta de productes que comercialitzen, el seu grau de satisfacció, etc.

Sol·licitant-li que:

Per tot això, des de CCOO, considerem necessari i urgent requerir de lla direcció de l’ONCE la informació citada més amunt i en qualsevol cas reiterem la nostra posició manifestada en les diferents reunions de la Comissió Negociadora del Conveni en les quals s’ha abordat aquest assumpte dels productes complementaris en el sentit que la comissió a percebre per l’ONCE, i conseqüentment pels agents venedors, és molt baixa. El Projecte no té atractiu per als clients de l’ONCE, i no va a ser rendible des de cap punt de vista. Es tracta de productes molt diferents dels quals venia oferint la nostra xarxa de vendes, desconnectats de l’activitat principal de l’ONZE. D’altra banda, incideix negativament en els processos propis del circuit de Joc i en l’operativa de vendes, el suport informàtic de les quals ha exigit correccions i revisions en aquests mesos.

El President del Comitè Intercentres, una vegada més, no ha tingut a bé prendre en consideració aquestes opinions i ha donat el vistiplau “unilateral” al nou producte complementari implementat per l’ONZE.

Seguirem informant.

A TU T’ESTEM BUSCANT !