Denunciada Amazon Spain Fulfillment SA per bloquejar la taula negociadora del pla d’igualtat d’àmbit estatal

CCOO denuncia davant la Inspecció de Treball el bloqueig deliberat de l’empresa a la taula negociadora del Pla d’Igualtat:

El 12 de juny va quedar constituïda la taula negociadora del primer Pla d’Igualtat, quedant emplaçats pel 25 de juliol i tancar el reglament d’aquesta.

El 25 de juliol, com us havíem informat, l’empresa no va voler donar una resposta al reglament de funcionament de la comissió negociadora, al·legant no tenir potestat de decisió, l’empresa envia en el seu nom a la taula negociadora representants que no tenen capacitat de decidir. Tant el reglament de funcionament com l’acta de la reunió van quedar pendents de signar per la seva falta de responsabilitat i compromís amb la negociació, en aquest cas, de l’I Pla d’Igualtat en l’empresa.

L’empresa es compromet a enviar a la taula negociadora, les dades necessàries per realitzar el diagnòstic de situació els primers quinze dies de setembre, amb la finalitat d’anar aportant des de la part social el material necessari per entrar en negociació, dades que segueix sense enviar el dia d’avui.

El 26 de setembre, estàvem convocats per analitzar aquestes dades i anar avançant en la negociació. L’empresa suspèn la reunió al·legant acumulació de treball i falta de temps. Segueix sense enviar les dades.

El mes d’octubre, l’empresa ens indica que ens enviarà les dades de situació, tant a la representació dels i les treballadores com a la consultora a la qual li ha encarregat el treball de valoració d’aquests, que pel que entenem és a qui havien d’haver-los-hi enviat abans del mes de setembre per tenir l’anàlisi de situació fet que, tampoc els hi han facilitat... Estem davant una situació clara de bloqueig de la negociació.

El 8 de novembre, davant la contínua passivitat de l’empresa, CCOO, posa en coneixement de la Inspecció de Treball, que Amazon Spain Fulfillment S.A. segueix sense convocar a la taula negociadora, segueix sense lliurar les dades que havia d’haver lliurat juntament amb el diagnòstic de situació de gènere en el conjunt de l’empresa, i segueix posant traves i disculpes a la seva reiterada falta de respecte a la negociació i al conjunt de la plantilla.

CCOO NO VA A CESSAR FINS QUE ACONSEGUIM ASSEURE A l’EMPRESA I FER COMPLIR EL DRET DE TOTS I TOTES Al fet que ES TREBALLI EN IGUALTAT