CCOO i la resta de sindicats majoritaris convoquen vaga general a l’Administració de justícia el 16 de novembre

S’incrementen així les mobilitzacions del personal de justícia per frenar la clamorosa agressió dels drets laborals que suposa la unificació en un de sol dels centres de destinació de cada municipi

CCOO, al costat de CSIF, STAJ i UGT, incrementen les mobilitzacions i convoquen vaga general a l’Administració de justícia el 16 de novembre, per frenar el que qualifiquen de “la major agressió als drets laborals del personal de justícia”.

Durant aquest mes de novembre es tramitarà al Senat la proposició de llei de reforma de la LOPJ aprovada ja al Congrés dels Diputats, que conté, per als sindicats convocants, els més greus atacs a tot el personal de l’Administració de justícia que s’han produït en la història:

1. S’unifiquen en un de sol els centres de destinació de cada municipi, i s’aprova la mobilitat forçosa a qualsevol lloc de treball de la mateixa localitat, a criteri del gestor corresponent.
2. Es prohibeix l’increment de plantilla i l’assignació de més mitjans materials, quan es designin jutges de reforç.
3. En cas d’absència que no suposi vacant, la seva substitució transitòria només es produirà si es tracta d’absència de personal titular, però no si l’absència és de personal interí.
4. El personal interí de reforç serà cessat en el termini màxim de 6 mesos encara que romanguin les causes per les quals va ser nomenat.

En la pràctica, l’Administració podrà determinar al seu caprici quin serà, dins del municipi, el lloc de treball de cada funcionari o funcionària a cada moment, al mateix temps que es reduirà dràsticament el nomenament de personal interí, deixant llocs sense cobrir i sobrecarregant de treball a la resta, i generant, a més, incertesa en la percepció de retribucions complementàries i en l’assignació de funcions i tasques.

Per frenar aquesta agressió sense precedents, CCOO, CSIF, STAJ i UGT convoquen contundents mobilitzacions de tot el personal de justícia com a suport a la pressió que els sindicats estan exercint des de fa setmanes davant el Ministeri de Justícia i davant els partits polítics que han subscrit aquesta reforma perquè detinguin aquest atac a les condicions de treball i al servei públic de l’Administració de justícia.

CCOO encapçalarà amb la resta de sindicats convocants aquestes mobilitzacions en defensa dels llocs de treball i dels centres de destinació, i davant dels altres articles reformats de la LOPJ que impliquen retallades de les condicions laborals i més càrrega de treball.

Els sindicats han convocat concentracions i assemblees als centres de treball de l’Administració de justícia espanyola. La convocatòria d’un dia de vaga general en l’Administració de justícia el 16 de novembre coincidirà amb una gran manifestació a Madrid.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de novembre de 2018