FSC-CCOO exigeix al Govern el manteniment de les plantilles existents i un reforç addicional per garantir el servei públic

En relació amb la controvèrsia sorgida en els serveis per a l’atenció a les persones migrants i de petició d’asil, la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO celebra la creació de les places en les relacions de llocs de treball i la seva translació a l’oferta d’ocupació pública (OEP) per al 2018, encara que considera necessari que fins que es cobreixin definitivament per personal funcionari després de l’OEP, s’ha de garantir la continuïtat del servei.

Aquests serveis, que es troben en els ministeris de Treball, Migracions i Seguretat Social i en el d’Interior, han anat prestant-se de forma conjuntural mitjançant la figura de programes, fet que des de CCOO s’anava denunciant perquè s’entenia que, desafortunadament, en cap cas és una situació temporal, sinó que perdurarà en el temps. “Per tant, l’única forma de reforçar aquests serveis, ja existents, no ha de ser amb nomenaments de personal interí subjecte a programes, sinó amb llocs estables”.

Per al sindicat, substituir personal temporal per un altre amb el mateix caràcter, fins que es cobreixi de forma definitiva, no garanteix la continuïtat del servei. “Al contrari,
contribuirà
 encara més a empitjorar el problema i l’embús que aquests serveis tenen”. Per això, FSC-CCOO exigeix al Govern el manteniment de les plantilles existents i un reforç addicional ara que per fi estan creades les places. “Aquests serveis necessiten més plantilla, no substituir temporalment per uns altres, sinó mantenir els existents i nomenar addicionalment nou personal interí”.

“Des de FSC-CCOO considerem que el Govern actual fa una aposta pel servei públic i la seva prestació de manera estable amb personal funcionari, per la qual cosa només queda mantenir les persones que fins ara han treballat amb professionalitat i ampliar plantilla de manera interina fins que es cobreixin les places definitivament amb personal funcionari de carrera procedent de l’OEP“.