REUNIÓ AMB LA PATRONAL DE CONSTRUCCION I CONCESSIONS D’INFRAESTRUCTURES

Una delegació de CCOO a autopistes es reuneix amb el president de SEOPAN * per analitzar la situació al voltant de la finalització de les actuals concessions de peatge.
En el dia d’ahir CCOO vam mantenir una reunió a la seu de Seopan (ACS, Abertis, Ferrovial, etc.) amb el seu president Julián Núñez i el director de Construcció, Concessions i Tecnologia de l’aigua Bruno de la Font, a fi d’analitzar el context al voltant de la finalització de les actuals concessions de peatge.

En primer lloc vam compartir la voluntat de traslladar als agents polítics, la necessitat d’accelerar els treballs de la subcomissió del Ministeri de Foment que té per objecte determinar el model de finançament de la xarxa de carreteres, incloses les actuals vies de peatge i que ha estat tramitada per la mesa del congrés recentment.
Insistim: El debat del model no es pot ajornar i la lamentable gestió que està tenint el final de la concessió de la AP1, en la qual ja s’ha presentat l’ERO de la totalitat de la plantilla, només pot ser l’exemple del camí que no cal seguir.
D’altra banda vam comentar les diferents possibilitats de pagament per ús aplicables al conjunt de la xarxa estatal, compartint que la definició d’un model sostenible, homogeni i integral ha de facilitar una reconversió de l’actual sector de les autopistes de peatge sense pèrdua d’ocupació.

Finalment i en clau estrictament laboral, des de CCOO i com a sindicat majoritari, plantegem la nostra voluntat d’obrir contactes per assolir un acord marc de subrogació de forma paral·lela al debat del model, que permeti garantir una estabilitat en l’ocupació davant els finals de concessió i un correcte manteniment i servei de les diferents vies afectades.

Ens hem emplaçat a seguir compartint informació i a col·laborar sobre tots els aspectes tractats.