Esquerra Unida i Units Podem-En Comú Podem-En Marea donen suport a les reivindicacions del Personal Laboral del Servei Exterior.

Dies enrere la nostra Secció Sindical, juntament amb la Secretaria d’Institucional de la Comissió Executiva de la FSC-CCOO, Marta Barcenilla,vàrem mantenir una reunió al Congrés dels Diputats amb el grup parlamentari Units-Podem-En Comú Podem- En Marea, concretament amb el diputat Miguel Ángel Bustamante (Esquerra Unida) i amb la diputada Sonia Farré Fidalgo (En Comú Podem).

En la trobada hem tractat l’absolut abandó en el qual el govern manté a les 7.000 empleades i empleats públics al servei de l’Administració General de l’Estat a l’exterior, després d’una dècada de congelació salarial i l’unilateral bloqueig del marc de negociació col·lectiva en el Servei Exterior. Hem exposat la situació de discriminació que ha patit el nostre personal, després de la signatura de l’II Acord Administració-Sindicats del passat 9 de març, del qual se’ns ha exclòs, així com l’incompliment dels compromisos assumits per l’Administració durant la negociació i signatura de l’esmentat Acord, de convocar de forma imminent a la Comissió Tècnica del Personal Laboral en l’Exterior, únic marc de negociació de les condicions de treball del nostre àmbit.

Així mateix, hem posat l’accent en la situació de congelació salarial, atroç i punyent per on es miri, que compleix una dècada, malgrat que els salaris de totes les treballadores i treballadors de l’AGE a Espanya s’han vingut actualitzant sistemàticament des 2016. insistim en què l’Administració s’ha negat a donar la cara, ignorant les mobilitzacions que s’han produït al llarg i ample del món en 2017 i els continus esforços que aquest sindicat, i la resta de forces sindicals amb presència a l’exterior, hem realitzat per intentar desbloquejar el procés de negociació col·lectiva i poder trobar una solució a aquesta problemàtica.

En aquest context, hem fet especial èmfasi que aquests deu anys de congelació salarial, sumats a la situació generalitzada de carestia de vida que s’ha vingut produint a tot el món, particularment en aquelles economies emergents afectades per situacions d’hiperinflació, fan que gran part del nostre personal, ara per ara, no aconsegueixi arribar a final de mes. Una realitat que l’Administració persisteix en no fer cas, tot i que s’ha mantingut actualitzant els mòduls de qualitat de vida i equiparació de poder adquisitiu del personal funcionari desplaçat a l’exterior, fet que demostra que el govern és conscient de la situació econòmica que afecta el seu personal a l’exterior i evidència, de totes totes, el tractament desigual, la injustícia i la discriminació a la qual sotmet al personal laboral local.

Miguel Ángel Bustamante i Sonia Farré Fidalgo s’han mostrat totalment sensibles amb la situació que els hem traslladat i ens han manifestat tot el suport del grup parlamentari Units Podem a les nostres reivindicacions. Com a part d’aquests esforços, formularan una pregunta parlamentària dirigida al Govern en la pròxima Comissió d’Exteriors i donaran ressò a la nostra problemàtica mitjançant els instruments institucionals de què disposen en el si del Congrés.

Des d’aquesta Secció Sindical valorem molt positivament aquest suport a nivell parlamentari, que sens dubte ve a donar una major visibilitat de la nostra problemàtica, sobretot de cara als pressupostos generals, i confiem que ens permeti desbloquejar el procés de negociació col·lectiva ia posar fi a aquesta inacceptable situació d’injustícia i discriminació que venim patint des de fa una dècada.