CCOO del sector de presons de Lleida denuncia greus mancances i un augment de la conflictivitat al Centre Penitenciari de Ponent

Foto Els responsables del Sector de Presons de CCOO de Lleida volen posar de manifest el seguit de mancances que pateix el Centre Penitenciari de Ponent que han culminat en els incidents ocorreguts aquests darrers dies i durant tot aquest estiu (agressions a funcionaris i entre interns, morts, aldarulls, amotinaments, etc.) que han suposat un augment de la inseguretat i conflictivitat al CP Ponent.

Per a CCOO aquests fets son conseqüència:

1. De la manca endèmica de personal.
2. Dels trasllats massius i regulars d’interns conflictius d’arreu de Catalunya que han suposat un augment de la població reclusa.
3. De la decisió unilateral de l’ICS d’alterar el repartiment i administració de la medicació dels interns.
4. De les deficiències en infraestructures a tot el centre: càmeres de seguretat que no funcionen, cel•les en mal estat, problemes de subministrament elèctric, insuficients dispositius de seguretat, etc.
5. De l’envelliment de la plantilla.

Analitzades totes aquestes mancances CCOO exigeix, en primer lloc, aturar el trasllat massiu i constant d’interns conflictius al centre penitenciari, fins que s’adeqüin les infraestructures i la plantilla a les necessitats reals per garantir un bon funcionament d’aquest centre.

En segon lloc el sindicat exigeix que el repartiment i administració de la medicació es faci com anteriorment. En tercer lloc CCOO demana una revisió i posterior inversió en les deficiències de les infraestructures al nostre centre.

I, finalment, CCOO exigeix un augment de la plantilla per evitar la sobrecàrrega de treball i l’alteració horària dels funcionaris d’interior.
26/09/2018