L'oferta d'ocupació pública del 2018 frena la destrucció i, per primera vegada, genera ocupació pública

Foto L'acord aconseguit en la Mesa General de Negociació de l'Administració general de l'Estat, reunida el 23 de juliol a la seu del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, i que ha comptat amb la presència de la seva ministra, Meritxell Batet, inicia la recuperació de l'ocupació pública en aquest àmbit.

El text inclou 10.501 places d'ingrés lliure, 2.863 lligades a part dels processos d'estabilització de l'ocupació de caràcter temporal del 2017, i 5.777 per a promoció interna a l'Administració general de l'Estat. Aquestes són les xifres que resumeixen l'acord aconseguit entre el Govern i els sindicats per elevar al Consell de Ministres la proposta d'oferta d'ocupació pública del 2018.

Des de CCOO valorem com a positius aquestes xifres. Venim d'una pèrdua de 8.009 efectius el 2017, i entre l'oferta d’ocupació pública del 2018 i l'oferta extraordinària se supera la taxa de reposició prevista en la Llei de pressupostos generals de l'Estat (PGE).

Entre ambdues ofertes i el desenvolupament pendent de l'oferta extraordinària del 2017 sumen 10.016 llocs. Del desglossament destaquen les places d'ingrés lliure per a cossos generals administratiu (900) i auxiliar (500).

A aquestes xifres cal sumar 485 llocs, derivats de l'aplicació de l'increment del 5% addicional de l'oferta previst en els PGE. D'elles, almenys 100 seran per a C2.

Davant la insistència de CCOO, s'ha aconseguit una oferta extraordinària de 323 llocs per cobrir la demanda generada per la finalització dels programes europeus per a la protecció internacional i asil. Una situació que fa més d'un any que estem denunciant.

Pel que fa a la promoció interna, valorem positivament la convocatòria de 5.777 places, superant les dades de l'oferta d'ocupació pública del 2017, si bé no es recuperen les oportunitats perdudes per les empleades públiques i els empleats públics de promocionar. Destaquen la promoció creuada del Grup 5 al C2, amb 1.000 places, i del C2 al C1, amb 1.700.

En la reunió s'ha aconseguit un altre acord insistentment demandat pels sindicats en relació amb el règim retributiu en la situació d'incapacitat temporal. Des de CCOO ens alegrem que per fi es recuperi aquest dret, atès que és una mesura que grava la situació de malaltia de les treballadores i els treballadors, i que ni tan sols s'havia d'haver posat en marxa.

Us deixem els enllaços per veure les imatges i el vídeo de l'acte.
25/07/2018

Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |