Desconvocada la concentració del personal de presons prevista per a avui, 23 de juliol

La Comissió de Retribucions del Departament d’Economia ha aprovat avui, 23 de juliol, el pagament del programa de rendiment professional (PRP). Les pressions de CCOO i la resta de sindicats han permès avançar a aquest matí la reunió d’aquesta comissió, que inicialment estava prevista per al proper 26 de juliol.

Davant aquest nou escenari CCOO, UGT PRESONS, CATAC i CSIF hem acordat desconvocar la concentració prevista per a aquesta tarda de dilluns, 23 de juliol, a les 17 hores a les portes de la Conselleria de Justícia, en espera de la formalització dels dos tràmits necessaris per a l’abonament d’aquest pagament.

Els sindicats han advertit a l’Administració penitenciària que continuaran exigint la restitució de la resta de reivindicacions de les treballadores i dels treballadors penitenciaris i lluitant per aconseguir-ho. Ens referim a aspectes com ara la negociació immediata d’un nou acord, la jubilació anticipada, la modificació del decret de segona activitat, la reducció de la taxa d’interinitat, la implementació de mesures per posar fi a l’increment d’agressions, així com la recuperació de les pagues, el complement d’incapacitat transitòria i els increments retributius derivats de l’aprovació dels pressupostos generals per al 2018.

Els responsables del Departament de Justícia han de fer entendre al Govern que els professionals penitenciaris no només som una prioritat sinó que som del tot indispensables.

Barcelona, 23 de juliol de 2018